کلیدهای حل مشکل ما از بیرون نمی آید/ با رجوع به خود مردم می شود بن بست شکنی کرد

صفار هرندی با بیان اینکه مشکلات کشور راه حل دارد، افزود: با رجوع به خود مردم می شود بن بست شکنی کرد، کلیدهای حل مشکل ما از بیرون نمی آید نباید راه را به بیرون بست اما باید بلد باشیم کجا سرمایه گذاری کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمد حسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته (پنجشنبه 9 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما که به بررسی نقش رئیس جمهور در حل مشکلات کشور اختصاص داشت با اشاره به اینکه قوه مجریه در کشورمان، به ازای حکومت معنا می شود و باید پاسخگوی عملکردش باشد، گفت: با این وجود که کشور توسط سه قوه اداره می شود اما در میان قوای مجریه، مقننه و قضاییه، سهم اختیارات قوه مجریه به دلایل گوناگون بیشتر و این قوه مجریه است که در مقام دولت تلقی می شود این در حالی است که حکومت هم به نوعی دولت خطاب می شود.

 

وی با بیان اینکه قدر و شأن دولت به لحاظ اختیارات به قدری بزرگ است که به ازای حکومت معنا می شود، گفت: به معنای دیگر می توان گفت که یک کشور به لحاظ وظایف دولتی و حکومتی توسط دولت اداره می شود.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: این دولت است که ملاحظات بیشتری می طلبد زیرا مسئولیت های بیشتری بر دوش دولت قرار دارد که از آن میان می توان به تخصیص بودجه و تعیین ابعاد بودجه اشاره کرد زیرا حدود 90 درصد تعیین بودجه کشور در بخش های گوناگون در اختیار دولت است.

 

وی در ادامه برنامه به شناخت و آگاهی منتخبین ریاست جمهوری از مشکلات و موانع جایگاه رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: این خصلت آدم است که پس از رویارویی با سختی ها و مشکلات، گاهی خسته شده و مسئولیت مشکلات را برگردن جاهایی بیندازند، حال گاهی این جاها با بیان علاماتی معلوم می شود و گاهی مبهم بیان می شود این خصلت در همه افراد وجود دارد هم کوچک و هم بزرگ، بعضاً فشار روانی بر بزرگان بیشتر خواهد بود زیرا توقع و انتظارات از آنها بیشتر است.

 

صفارهرندی با بیان اینکه جامعه حق دارد پرسش کند که اگر حقیقتاً اینقدر جایگاه مبهم است چرا وقتی افراد شال و کلاه می کنند برای گرفتن مسئولیت، همان زمان ابراز نگرانی نمی کنند، افزود: اتفاقاً دولت ها در حین سرکار آمدن وعده های بزرگ می دهند آنها می دانند که کشور چگونه اداره می شود، قانون اساسی را می شناسند و قوانین جاری و روال های قانونی را می شناسند و خودشان هم اینکاره و اکثراً در مسئولیت های بزرگ بوده اند وگرنه به عنوان رجل سیاسی تلقی نمی شوند.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بیانات رهبری در خصوص راه حل مشکلات و تحریم ها گفت:​ بخشی از درد ما در بیرون از کشور است به فرموده رهبر معظم انقلاب،​ رفع تحریم دست ما نیست اما خنثی کردن و دور زدنش که دست ماست.

 

وی همچنین در بخش دیگری از این برنامه با بیان اینکه اگر نظام در معرفی نامزدهای انتخابی سخاوتمندانه برخورد کند و فیلترهای سخت نگذارد، ممکن خواهد بود که افراد قویتری انتخاب شوند و مردم هم با نشاط بیشتری در انتخابات شرکت کنند، گفت: از انتخابات شوراهای دوم، بازتر نداشتیم درآن انتخابات حتی نهضت آزادیخواه و حتی ضد انقلاب هم در آن فرصت داشتند حتی کسی که برای شهردار اصلاح طلبان آن زمان معرفی شده بود یکی از سخنگوهای جریان ضد انقلاب بود که امروز در صدای امریکا فعال است.

 

صفار هرندی با بیان اینکه، مشکلات کشور راه حل دارد، افزود: با رجوع به خود مردم می شود بن بست شکنی کرد، کلیدهای حل مشکل ما از بیرون نمی آید نباید راه را به بیرون بست اما باید بلد باشیم کجا سرمایه گذاری کنیم.

کد خبر 1052120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha