۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی در دهستان های شهدا و عشرستاق بهشهر افتتاح شد

سردار مسلمی با بیان اینکه ۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی مازندران در دهستان شهدا و عشرستاق بخش یانه‌سر بهشهر افتتاح شد، گفت: امروز خوشحالیم که مردم شاد و امیدوار به انقلاب هستند و دشمنان کاری نمی‌توانند از پیش ببرند‌.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «سیاوش مسلمی» امروز(10اردیبهشت) در آئین افتتاح ۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان مازندران در دهستان شهدا و عشرستاق بخش یانه‌سر بهشهر بیان کرد: بر اساس تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیشتر به روستاها و دهستان‌ها در حوزه برطرف کردن مشکلات و توسعه روستایی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سپاه انقلاب اسلامی شکل گرفت.

فرمانده سپاه کربلای مازندران افزود: این قرارگاه با به‌کارگیری نیروهای جهادی بسیار خوب از مجموع هزار دهستان هدف‌گذاری شده در کل کشور از سال ۱۳۹۶ تاکنون حدود ۱۳۰ دهستان برای به‌کارگیری ظرفیت‌ها در آن استان به استان‌ها معرفی شد، قرارگاه در مازندران در حدود ۳ دهستان با بهره‌گیری از نیروهای جهادی مشغول فعالیت شد.

 

سردار مسلمی یادآور شد: وجه تمایز این کار در روستاها این است تا فعالان قرارگاه پیشرفت و آبادانی از ظرفیت مردم همان روستا استفاده می‌کنند همچنین هزینه‌ای که برای عملیاتی شدن طرح‌ها صرف می‌شود به نصف مبلغ کاهش می‌یابد، از سال ۹۶ تا یک سال بعد حدود ۲۵ میلیارد ریال در این سه دهستان هزینه شد و حدود ۱۰۰ درصد طرح‌ها و ۲۰ پروژه به بهره‌برداری رسید.

 

وی گفت: در سال ۱۳۹۸ الی ۱۳۹۹ حدود ۴۴ پروژه شناسایی و آغاز شد تا الان شاهد ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی کار هستیم، مجموع اعتباری که در این پروژه‌ها هزینه شد حدود ۸۸ میلیارد ریال تا الان برآورد شده در مجموع در این دو سال با صرف ۱۱۴ میلیارد ریال در این پروژه‌ها صورت گرفت که امیدواریم به بهره‌برداری برسد.

 

سردار مسلمی با بیان اینکه امروز در این شهرستان شاهد بهره‌برداری حدود ۲ هزار هکتار از مزارع گندم دیم تحت عنوان طرح گندم سپاه هستیم، اذعان کرد: سال گذشته این طرح در زمینی به مساحت حدود ۵۰ هکتار انجام شد، امسال با کمک مردم و استقبال بسیار خوب کشاورزان به ۲ هزار هکتار گسترش پیدا کرد تا شاهد بهره‌وری بالاتر باشیم.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین فعالان در قرارگاه پیشرفت و آبادانی با کمک سپاه حدود ۱۰ هکتار کشت گیاهان دارویی از سال گذشته را با هدف‌گذاری در سال ۱۴۰۰ به حدود ۵۰۰ هکتار افزایش پیدا خواهد کرد، در حالی که کل سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان به هزار هکتار نمی‌رسد.

 

سردار مسلمی تصریح کرد: در این برنامه افتتاح پروژه عمرانی چندین طرح عمرانی؛ در بحث آب‌رسانی و لوله‌گذاری برای ۴ هزار متر مربع برای تامین آب شرب روستا، اتمام پروژه دو استخر ذخیره آب به مقیاس یک استخر هزار و ۲۰۰ متر مکعب و هزار و ۸۰۰ متر مکعب طراحی شده تا به دست نیازمندان برسد، امروز خوشحالی ما به این است که مردم شاد و امیدوار به انقلاب هستند و دشمنان اینجا کاری نمی‌توانند از پیش ببرند‌.

کد خبر 1052210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha