به دنبال رفع دغدغه مردم روستاهای پچت و شیخ محله برای تامین آب شرب سالم هستیم

بابایی گفت: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در دهستان شهدا و عشرستاق بهشهر برای تامین آب شرب روستاهای هزارجریب بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان نیاز دارد،۳۰ میلیون تومان توسط مردم جمع‌آوری شد و مابقی به همت گروه جهادی و خیرین در حال جمع‌آوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «بابایی» امروز(10اردیبهشت) در آئین افتتاح ۲۴ پروژه محرومیت‌زدایی و عمرانی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان مازندران در دهستان شهدا و عشرستاق بخش یانه‌سر بهشهر بیان کرد: این قرارگاه از سال ۱۳۹۶ در منطقه هزار جریب بهشهردر پنج زمینه شروع به فعالیت کرد.

 

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کربلا در دهستان شهدا و عشرستاق بهشهر افزود: بحث اشتغال با تغییر الگوی کشت، افزایش بهره‌وری گندم را در دستور کار قرار دادیم، در این زمینه با توجه به ظرفیت فراوان منطقه هزارجریب می‌توانستیم بحث دام سبک، تغییر الگوی کشت در اراضی شیب‌دار که (سالانه در برف و باران کشاورزان خسارات زیادی می‌بینند و در شرایط اقلیمی و جغرافیایی و ارتفاع از مهاجرت معکوس جلوگیری می‌شود) و کار کردن  روی گیاهان دارویی را هدف‌گذاری کنیم‌.

 

بابایی عنوان کرد: تمام فعالیت‌های ما با شعار(از مردم، برای مردم و با مردم) اجرایی می‌شود، خوشبخانه استقبال خوبی در روستاها شاهدیم و در منطقه هزار جریب جوانان زیادی از طرح تغییر الگوی کشت استقبال کردند، همچنین برای افزایش تولیدات روستا در بحث عمرانی از قبیل؛ احداث جاده کشاورزی، استخر ذخیره آب، احداث کانال‌های آب کشاورزی را در دستور کار داریم تا بتوانیم به افزایش تولید در منطقه کمک کنیم.

 

وی گفت: اولویت اول ما تامین آب شرب روستا بود، سال‌هاست این روستاها آب آلوده دارند برای رفع این مشکل مجبور شدیم با استفاده از مجتمع آب بیشه و بنه برای دو روستا آب فراهم کنیم، این کار بالغ بر ۱۸۰ میلیون تومان هزینه داشت که ۳۰ میلیون تومان از محل مشارکت مردمی جمع‌آوری شد و مابقی توسط اعضای گروه جهادی و خیرین در حال جمع‌آوری است اگر همین کار دست پیمانکار بود. حدود ۳۰۰ میلیون تومان هزینه داشت.

کد خبر 1052214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha