۳۰۰نوعروس مازندرانی در نوبت دریافت جهیزیه هستند

حجت الاسلام عالیشاه از وجود ۳۰۰نوعروس نیازمند در نوبت دریافت جهیزیه خبر داد و گفت:سرانه پرداخت جهیزیه به نوعروسان ۵ میلیون تومان بود که با کمک خیران و موسسه حضرت رقیه (س)، تنها استانی هستیم که سرانه جهیزیه را ۱۵میلیون تومان بستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» عصر امروز(10اردیبهشت) در حاشیه اجرای طرح مفتاح الجنه در دفتر حجت الاسلام «رضامحمدنسب» امام جمعه میاندرود گفت: باید برای خدمت رسانی به نیازمندان در میدان باشیم و  از سیره ائمه اطهار (ع) پیروی کنیم و با شناسایی نیاز و مشکلات محرومان  با همدلی در صدد رفع آنها برآییم.

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران اظهار کرد: کمیته امداد متولی فقرا است و برای رسیدگی به امور آنان برنامه ریزی می کند.

 

وی با اشاره به پرداخت مستمری به مددجویان افزود:در سال‌جاری مستمری مددجویان  یک نفره ۲۹۸ هزار تومان، دونفره ۵۲۵ هزار تومان، سه نفره ۷۰۴هزار تومان ، چهار نفره ۹۱۰ هزار تومان و پنج نفره و پنج نفره به بالا یک میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

 

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: خانواده های تحت حمایت پهلوانان انقلاب هستند و در قرآن کمک به نیازمندان سفارش شده است.

 

وی بیان کرد: خوشبختانه خیران پای کار هستند و با کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان همکاری دارند و با وفاق و یکدلی اقدامات خوبی انجام داده اند.

 

حجت الاسلام عالیشاه به برنامه های کمیته امداد در  ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اطعام مهدوی، توزیع غذای گرم، افطاری ساده، برگزاری طرح مفتاح الجنه مجازی با حضور خیران به منظور رفع مشکل نیازمندان و‌‌‌‌‌... از جمله برنامه ها است.

 

وی افزود: ۸۳هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد  قرار دارند و سه هزار نفر از ایتام و هشت هزار و ۹۰۰فرزند طرح محسنین ، چهار هزار نیازمند مسکن، سه هزار و ۸۰۰ بیمار لاعلاج  و ... تحت حمایت قرار دارند و از خدمات این نهاد حمایتی بهره مند هستند.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: کمیته امداد در بخش مسکن مددجویان هم برنامه ریزی دارد و با کمک خیران و تفاهم نامه با سپاه ساخت هزار و ۲۰۰واحد مسکن شروع شده است و این واحد‌ها با  ۳۰میلیون تومان بلاعوض بنیاد مسکن، ۵۰میلیون تومان وام بنیاد مسکن ، مساعدت کمیته امداد و خیران ساخته می شود.

 

مدیر کل کمیته امداد مازندران گفت: جهیزیه که کمیته امداد به مددجویان با هم افزایی پرداخت می کند، پنج میلیون تومان است و با کمک خیران و موسسه حضرت رقیه (س)، این مبلغ  ۱۵میلیون تومان است که با همراهی موسسات خیریه این کار خیر انجام می شود و در حال حاضر ۳۰۰ نوعروس در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند و با کمک خیران این تعداد هم روانه خانه بخت می شوند و خوشبختانه خیران در بخش تامین جهیزیه نوعروسان یاریگر کمیته امداد هستند.

 

حجت الاسلام عالیشاه گفت: خدا را شاکریم که با همدلی، اتحاد، وفاق و با برنامه ریزی مناسب دست در دست یکدیگر در راستای خدمت رسانی به نیازمندان گام برمی داریم و نظاره گر لبخند بر چهره آنان هستیم.

*زمینه ساز خودکفایی مددجویان باشید

امام جمعه میاندرود هم در این دیدارگفت: باید توانمند سازی مددجویان مورد توجه قرار گیرد و کمیته امداد در این مقوله خوب عمل کرده است.

 

حجت الاسلام «رضامحمد نسب» افزود: باید مستعدان اشتغال را شناسایی کرد و با برنامه ریزی درست و رفع موانع، زمینه خودکفایی آنها را فراهم کنیم.

 

وی تصریح کرد: باید در میدان  خدمت رسانی حضور داشته باشیم و مسیر توانمندی نیازمندان را هموار سازیم.

 

حجت الاسلام محمد نسب از تلاش کارکنان کمیته امداد در راستای خدمت رسانی صادقانه به همنوعان تقدیر کرد.

کد خبر 1052223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha