بچه های کانون حضرت علی اکبر شهاب آباد، یک روستا را مدیریت فرهنگی و اجتماعی می کنند

مدیرمسئول کانون‌فرهنگی‌هنری‌ حضرت علی‌اکبر‌(ع)مسجد‌ امام‌حسین‌(ع) روستای‌شهاب‌آباد‌ از‌ توابع‌ شهرستان‌ ریگان‌‌ فعالیت ها بچه های مسجد را تشریح کرد.

رضا‌ ابراهیمی‌‌ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، با بیان اینکه کانون فرهنگی‌هنری‌ مسجد‌‌ ‌به‌ عنوان‌ پایگاهی‌ در‌ دل‌ مسجد‌، جایگاه‌ ویژه‌ای‌ در بین‌ هر‌ محله‌ و منطقه ‌دارد‌؛ چگونگی استفاده از این ظرفیت را مهم دانست و افزود: این‌ پایگاه های فرهنگی‌هنری‌ می‌توانند‌ با‌ برنامه‌های‌‌ فرهنگی‌، هنری، اجتماعی، مهارت‌آفرینی‌ و... زمینه‌ جذب‌ نوجوانان‌ و جوانان‌ را به‌ خانه‌های‌ خدا فراهم‌ کنند.

 

 

مدیرمسئول کانون‌فرهنگی‌هنری‌ حضرت علی‌اکبر‌(ع)مسجد‌ امام‌حسین‌(ع) روستای‌شهاب‌آباد‌ از‌ توابع‌ شهرستان‌ ریگان‌‌ گفت: این کانون یکی‌ از‌ کانون‌های‌ است که در رویداد‌ملی‌ فهما‌ با کسب ۱۲ هزار و ۲۹۱ امتیاز، رتبه‌ نخست‌ شهرستان‌ را‌ به‌ خود‌ اختصاص‌ داد و با‌ برگزاری‌ برنامه‌های‌ مخنلف‌ فرهنگی‌ و آموزشی‌ و مذهبی ‌توانسته‌ زمینه‌ جذب‌ و حضور‌ پر‌ رونق‌جوانان‌ و نوجوانان‌ در‌ این‌ پایگاه‌ دینی‌ را فراهم‌ آورد‌‌.

 


وی با اشاره به آموزش‌های روانخوانی‌، تجوید‌، مفاهیم‌ و قرائت‌ قرآن‌کریم‌‌ در ایام قبل از کرونا، در خصوص عملکرد‌ کانون‌در سال‌ ۹۹ گفت: بچه های مسجد از ابتدای‌ شیوع‌ بیماری کرونا‌ پا به‌ رکاب‌ بودند و مسجد‌ و خیابان‌های‌ روستا‌ را‌ ضد‌عفونی‌ کردند و تاکنون هیچ‌ موردی‌ از‌ این‌ بیماری‌ در روستا مشاهده‌ نشده‌ است.

 

 

ابراهیمی اظهار کرد: در طرح‌ محله‌ محور‌ به شناسایی افراد نیازمند‌ و بی‌بضاعت ‌‌پرداختند و در زمایش‌ مواسات‌ و همدلی‌ هم بچه های کانون قدم‌های‌خوبی‌ برداشتند‌ که در‌ راستای‌ طرح‌ ملی‌ راهکار‌‌ بسته‌های‌ معیشتی‌ و گوشت‌ قرمز‌ در‌ بین‌ نیازمندان‌ روستا‌ توزیع‌ و به تعداد۳۰۰‌بسته‌ غذای گرم هم برای اقشار‌ نیازمند روستا، طبخ شد.

 

 

به گفته وی، کانون‌ حضرت علی‌اکبر(ع) تعداد‌۱۹۸ نفر‌ عضو‌ و در طرح‌ شنبه‌های‌ با کتاب‌؛ تکریم و تجلیل از خانواده‌ شهدا‌ و کادر‌ درمان‌ و افراد‌ مستعد‌ در طرح سه شنبه های تکریم، فعالیت دارد و بانوان روستا نیز در زمینه سوزن دوزی بر روی لباس‌های‌ محلی‌ بلوچی‌ به‌عنوان‌ زی‌گوپتان‌ فعالیت‌ می کنند.
 

 

 

 

کد خبر 1052240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha