سومین حلقه چاه آب آشامیدنی در روستاهای درمیان حفر می شود

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان از حفر سومین چاه آب شرب در روستاهای این شهرستان با کمک خیرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، آب یکی از چهار عنصر اصلی و مورد نیاز بشریت است که متاسفانه بیش از دو دهه است که زنگ خطر کمبود آب و بی آبی در بسیاری از روستاهای خراسان جنوبی به صدا درآمده است. 


شرایط بارش ها در سال گذشته برای این استان، خشکسالی بی سابقه ای را طی 40 سال پیشین در حال رقم زدن است و موجب شده تا چشم امید روستائیان به خصوص در مناطق مرزی به تانکرهای آب رسان و کمک های خیران برای آبرسانی باشد.


«جواد مرادی» رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان درمیان با بیان اینکه ساکنان مرزی استان خسارت های زیادی از خشکسالی های 20 سال اخیر متحمل شده اند، گفت: با کاهش شدید بارندگی ها در سال گذشته، امسال خشکسالی در برخی از مناطق به بحران تبدیل می شود.


وی ادامه داد: خوشبختانه از سال گذشته تاکنون با همراهی خیران و ورود خانه های هلال گام های ارزشمندی در تامین آب شرب روستاهای مرزی استان برداشته شده است. 


وی در این زمینه اظهارداشت: با کمک یکی از خیران و پیگیری های «خانه هلال رزه» سومین چاه آب آشامیدنی در روستاهای مرزی منطقه حفر می شود. 


رئیس جمعیت هلال احمر درمیان عنوان کرد: برای حفر این چاه توسط خیر گرامی مبلغ 10 میلیون تومان کمک شده است. 


به گفته مرادی پیش از این نیز 40 میلیون تومان از سوی این خیر برای حفر چاه های آب آشامیدنی در روستاهای درمیان کمک شده است. 


وی یادآور شد: با اعزام کاروان های نذر آب تلاش داشته ایم تا به روستاهای محروم و مرزی استان خدمات ارائه دهیم و در این راستا با حضور خیران امیدواریم این کمک رسانی ها به خصوص در تامین آب روستائیان که اصلی ترین مولفه ماندگاری در  روستا است ادامه داشته باشد.

 

 

 

کد خبر 1052270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha