فعالیت کانون های مساجد اثرات  مثبتی در جوانان و نوجوانان دارد

قربانی فر، گفت: فعالیت های کانون های مساجد باعث ایجاد شور نشاطی خاص و تاثیرات مثبتی در بین جوانان و نوجوان شده است.

رضا قربانی فر ،مدیر کانون شهید مهدی نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، گفت: با توجه به شرایط کرونا در استان بسیاری از برنامه های لغو یا در فضای مجازی برگزار شد.

 

وی خاطر نشان کرد:با کمک های خیرین به کانون توانستیم مقداری را خرج مسجد و بقیه را به خانواده های نیازمندی که قبلا شناسایی شده است کمک کردیم.

 

قربانی فر با اشاره به تشکیل رواق نور در این کانون  اظهار کرد:  با تشکیل این رواق فعالیت های قرآنی که شامل، روخوانی، روان خوانی، ترتیل، جز خوانی  می شود در کانون به صورت ماهیانه و روزانه با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

مدیر کانون شهید مهدی نوروزی با بیان اینکه  شب پنج شنبه ها مراسم زیارت عاشورا برگزار  می شود، افزود: مراسم زیارت عاشورا هر هفته با حضور اعضا و خانواده شهیدان در کانون قرائت می شود.

 

وی تصریح کرد: در ماه های محرم و اعیاد مذهبی مراسمات مختلفی  از جمله پخت غذای نذری در ماه محرم و در اعیاد میلاد حضرت علی و نیمه شعبان ، برپایی جشن و شادی در شب نیمه شعبان ،میلاد امام جعفر صادق و میلاد حضرت علی (ع) با حضور جوانان پر شور برگزار شده است.

 

قربانی فر اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون دارای کتابخانه است اما متاسفانه جوانان استقبال کمتری از آن شده است و در حال برنامه ریزی جهت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این کانون هستیم.

کد خبر 1052321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha