شیعیان واقعی از فرصت غیبت برای یاری امام زمان(عج) استفاده می کنند

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: فرصت غیبت استثنایی است، شیعیان واقعی از این فرصت بهترین استفاده را برای یاری امام‌زمان(عج) می‌کنند.

به‌ گزارش خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «سید مهدی میرباقری» شامگاه جمعه به‌ مناسبت ماه مبارک رمضان در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخته و گفت: در هر دورانی وادی بندگی با امام آن دوران طی می‌شود.

وب افزود: فرصت غیبت برای ساخته شدن فرصت استثنایی و زمان رزق‌های آسمانی است ما باید از تمام لحظات دوران غیبت به بهترین نحو استفاده کنیم که شاید بتوانیم یک قدم به امام نزدیک شویم.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه در عصر غیبت طرح امام بسیار بزرگ است که زمان خود را می‌برد، عنوان کرد: مؤمن اگر فکر کند زمان آن طولانی شده نمی‌تواند با امام خود راه برود پس به‌ مرور از امام و طرح او فاصله می‌گیرد، بنابراین باید مؤمن عصر ظهور و قیامت را نزدیک ببینند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در دعای عهد هم آمده‌ است و به ما گفتند وعده‌های الهی را نزدیک ببینید، اظهار کرد: این نزدیک دیدن نیاز به تحول درونی در قلب مؤمن دارد که آن طرح بزرگ امام زمانش را ببیند و ظرفیت وجودی خود را افزایش دهد.

وی ادامه داد: اگر انسان بزرگی طرح امام را فهم کند کار خود را کنار امام زمان(عج) انجام می‌دهد و بی‌تفاوت نیست.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آفت دیگر دوران غیبت استعجال یعنی عجله کردن است، گفت: امام صاحب امری است که فرمان الهی را اجرا می‌کند پس شما نباید درباره ظهور او عجله کنید.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه امر ولایت اهل‌بیت(ع) نازل‌شده اما به مؤمنان دستور داده‌شده که درباره کارهای آن‌ها عجله نکنند، عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید همانگونه که انبیاء اولوالعزم پایداری کردند شما هم باید پایداری کنید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: چون طرح امام شما بزرگ است پس باید صبر شما هم بیشتر باشد پیروزی وقت معینی دارد که نباید برای آن عجله کنید.

وی ادامه داد: در دعای عصر غیبت است که می‌فرماید خدایا به من صبر بده که بر آنچه تو می‌خواهی عجله نداشته باشم و آنچه را تو بر آن عجله داری صبر نکنم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه بسیاری از پرده ها بر ما پوشیده‌ است مراقب باشیم برای صبر بر امر خداوند مقابل ولی الهی قرار نگیریم، گفت: ما نباید درباره مهدویت مبتلا به عجله بشویم امر ظهور همچون واقعه‌ی قیامت زمان معینی دارد که به وقت خود واقع می‌شود.

آیت الله میرباقری با بیان اینکه امر ظهور شرط و مقدماتی دارد که انبیا و اولیاء خدا درباره علائم آن به ما خبر دادند که بتدریج واقع می‌شود، ابراز کرد: افرادی که آگاه هستند خود را به‌ مرور آماده می‌کنند و می‌دانند که وقتی ظهور واقع شود دیگر آن زمان ایمان آوردن سودی ندارد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: فرصت غیبت استثنایی است، شیعیان واقعی از این فرصت بهترین استفاده را می‌کنند و تدارک لازم را برای یاری امام‌زمان فراهم می‌کنند.

 

 

کد خبر 1052419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha