تلاش برای توسعه باغ‌های گیلان در اراضی شیب‌دار

پارسافر با اشاره به موقعیت جغرافیایی گیلان و وجود عرصه های مناسب برای احداث باغ در اراضی شیبدار که مزیت منحصر به فردی را برای باغبانی فراهم کرده است گفت: امسال ۸۶ هزار میلیون ریال اعتبار یارانه نهال برای اجرای طرح توسعه قرار می گیرد.

«منوچهر پارسافر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: در راستای طرح توسعه باغات در اراضی دیم شیبدار که از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است تاکنون بالغ بر ۶ هزار و ۱۴۶ هکتار احداث باغات مثمر از ارقام سازگار با شرایط اقلیمی و اقتصادی از جمله فندق، زیتون، گردو، بادام، دیر گل و گیاهان دارویی اجرا شد.


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: از اهداف تبدیل اراضی شیبدار و عرصه‌های زراعی کم بازده باغات مثمر می‌توان به جلوگیری از فرسایش بی‌رویه منابع آبی و خاکی، ایجاد اشتغال، امنیت غذایی، حفظ ذخایر ژنتیکی، افزایش تولید محصولات باغی، افزایش درآمد و جلب مشارکت مردم در سازندگی و پایداری منابع تولید نام برد.



وی خاطرنشان کرد: این میزان توسعه باغات با تخصیص اعتبارات یارانه نهال و با مشارکت باغداران تحقق یافته است.



پارسافر اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی استان گیلان و وجود عرصه های مناسب برای احداث باغ در اراضی شیبدار مزیت منحصر به فردی را برای باغبانی فراهم کرده است.



وی در ادامه تصریح کرد: در سال ۹۹ بالغ بر ۹۹۴ توسعه باغات در اراضی شیبدار اجرا و امسال نیز ۸۶ هزار میلیون ریال اعتبار یارانه نهال به استان تخصیص و در اختیار متقاضیان احداث باغ و کشت گیاهان دارویی در اجرای طرح توسعه قرار خواهد گرفت.

کد خبر 1052454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha