لزوم توجه جدی دولت به مطالبات جامعه کارگری گیلان

آقازاده با تاکید بر لزوم توجه جدی به مطالبات کارگری گیلان، افزایش تعداد بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان را از مطالبات این بخش عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «سیدعلی آقازاده» امروز(شنبه، ۱۱ اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با تبریک روز کار و کارگر و قدردانی از این قشر در رونق تولید داخلی که حیات اقتصادی جامعه مرهون تلاش آنان است اظهار کرد: چرخ اقتصاد کشور به دست کارگران بوده و با همت آنان به حرکت در می‌آید.

 

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تاکید بر لزوم توجه ببیشتر به کارگران و پیگیری مطالبات آنان افزود: متاسفانه هنوز مطالبات به حق کارگران به نتیجه نرسیده و این قشر با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی همچنان با مشکلات فراوانی مواجه هستند. 

 

وی با بیان اینکه عدم حمایت دولت مشکلات زیادی را برای کارفرمایان به وجود آورده به نقش دولت در مانع زدایی و برطرف کردن مشکلات کارگری و کارفرمایی اشاره کرد و بیان داشت: متولیان امر ساماندهی و نظارت در بخش کارگری و بازنشستگی منفعل عمل کرده و نتوانستند مشکلات کارگران و شاغلین بخش کارگری را به لحاظ  سختی کار، بیمه و قرارداد های متنوع برطرف کنند. 

 

آقازاده افزایش تعداد بیمارستان‌های تامین اجتماعی به ویژه در گیلان را از مطالبات کارگران عنوان کرد و متذکر شد: تعداد بیمارستان تامین اجتماعی در گیلان به نسبت استان‌های همجوار فاجعه آمیز است و با وجود اشتغال بخش بزرگی از جمعیت گیلان در گروه‌های مختلف کارگری، امکانات موجود و تنها یک بیمارستان تامین اجتماعی جوابگوی نیاز آنان نبوده و قابل پذیرش نیست.

 

وی با اشاره به عقب ماندگی‌های استان در حوزه خدمات درمانی که ناشی از برخی باندبازی‌ها است تاکید کرد: افزایش بیمارستان‌های تامین اجتماعی یکی از اولویت‌های مهم نمایندگان مردم گیلان در مجلس یازدهم است که در دستور کار قرار دارد.
 
کد خبر 1052464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha