قراردادهای موقت کارگری اثر مخرب در تولید دارد

خسروی اسفزار با بیان اینکه بحث مدت قراردادهای موقت مهم ترین مشکل کارگران است، گفت: این موضوع باعت ایجاد استرس و گرفتن آرامش از کارگران می شود و نمی گذارد تا کارگران خلاق باشند و در رونق تولید اثر منفی می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسین خسروی اسفزار» ظهر امروز (11 اردیبهشت) در بازدید از سه واحد صنعتی بیرجند اظهار داشت: امروز در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز کارگر نامگذاری شده است تا خدمات این صنف از یاد مردم و مسئولین نرود.

 

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در ادامه بیان کرد: وظیفه اخلاقی و سازمانی نمایندگان مجلس است تا از نزدیک خدمت جمعی از کارگران نمونه استان برسیم و خدا قوتی در این روز به کارگران عزیز بدهیم.

 

وی در خصوص بخشی از مشکلات کارگران گفت: یکی از مشکلات و دغدغه های کارگران بحث قراردادهای موقت است که باعث می شود آرامش را از کارگران بگیرد و این موضوع در تولید نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

 

خسروی اسفزار در ادامه عنوان کرد: همواره کارگران در خصوص قراردادها استرس دارند و کسی که دنبال اجاره خانه یک ساله است اما با قرارداد ۶ ماهه در یک کارخانه مشغول به کار است نمی تواند خلاق باشد.

 

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات کارگران بحث پایین بودن حقوق ها است، ادامه داد: با این گرانی و تورم موجود در کشور، حقوق کاگران کفاف زندگی آنها را نمی دهد و در مجلس امسال طی تصویب بودجه به قشر پایین جامعه توجه بسیاری شده است.

 

خسروی اسفزار با تاکید بر اینکه جنگ اکنون جنگ اقتصادی است، گفت: کارگران، محور اقتصاد هستند و اگر تولید به وسیله شما کارگران رونق نیابد اقتصاد کشور توسعه نمی یابد.

 

نماینده بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در خصوص نقش بانک ها در رونق تولید و اقتصاد اظهار کرد: بانک ها نباید به فکر منافع خودشان باشند و باید به واحدهای تولیدی کمک کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه نسبت به بخشی از مشکلات کارگران آگاه هستیم، افزود: به لطف خدا مدیران استان خراسان جنوبی برای رفع مشکلات کارگران همراهی می کنند و به دنبال این هستیم تا با برگزاری جلسه ای با حضور نماینده کارگران از نزدیک مشکلات آنها را بشنویم.

 

وی در ادامه بیان کرد: مشکلاتی که در استان قابل حل باشد را مسئولان استانی پیگیری خواهند کرد و آن بخش از مشکلات که مربوط به مجلس باشد را نمایندگان مردم خراسان جنوبی در مجلس پیگیری خواهند کرد.

 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس در این بازدید گفت: حرف شما کارگران حق است و بسیار توقع به جایی دارید تا مدیران عالی استان با شما کارگران عزیز مدارا داشته باشند؛ این موضوع حداقل ترین تقاضای کارگران است و یکی از مشکلات داخلی استان است که مدیران عالی استان می توانند به راحتی حل کنند.

 

«غلامرضا اشرفی» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار کرد: یکی از خط قرمزهای ما بحث پیگیری و پرداخت مطالبات و معوقات کارگران است که در این زمینه بالغ بر 70 جلسه تشکیل شده است و کارفرمایان قول پرداخت معوقات را دادند و بحث معوقات کارگری در سال 99 نسبت به سال 98 کاهش چشمگیری داشته است.

 

وی به مباحث ایمنی مرتبط با کارگران اشاره کرد و گفت: به طور مستمر در این زمینه حضور داریم و مواردی که دارای ریسک خطرپذیری بالایی هستند به کارفرمایان ابلاغ می شود.

 

اشرفی در ادامه بیان کرد: در سال گذشته نسبت به 98 شاهد کاهش چشمگیر حوادث در محیط کار بودیم و تنها 28 حادثه در محیط کار رخ داده بود و 4 مورد فوتی در سال 99 داشتیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفا اجتماعی خراسان جنوبی در پایان با بیان اینکه تعامل حداکثری بین حوزه کارگری و ادارات استان برقرار است، گفت: در هر ساعتی دستگاه های اجرایی استان پاسخگوی مطالبات، مشکلات و موانع کارگران استان هستند.

 

 

 

کد خبر 1052466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha