فعالیت ۱۳۲ گروه جهادی در شهر زلزله زده سی سخت

سردار زهرایی گفت: ۱۳۲ گروه جهادی خارج و داخل استان به همراه یگان های بسیج و سپاه از ابتدای زلزله سی سخت در مرحله امداد رسانی، نسبت به تخلیه اثاثیه ۹۵۰ منزل مسکونی آسیب دیده، آواربرداری ۱۵۰واحد مسکونی و نصب ۳۰۰ کانکس اسکان موقت اقدام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سردار « محمد زهرایی» در سفر خود به سی سخت در جمع خبرنگاران گفت: در حل مشکلات و بحران ها مردم خود راه حل هستند نه بخشی از راه حل، یکی از ماموریت های جهادگران سازمان بسیج سازندگی حضور در حوادث غیر مترقبه و بلایای طبیعی است.

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: با تجربه ای که در زلزله کرمانشاه و سیل اخیر استانهای شمالی و لرستان و خوزستان به دست آمده بود، سازمان بسیج سازندگی به همراه سایر ارگانها و دستگاه های مسئول در موضوع زلزله شهرستان سیسخت استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از همان ساعات اولیه حضور پیدا کرد.

سردار زهرایی بیان کرد: مدل حضور سپاه و بسیج در حوادث غیرمترقبه به صورت قرارگاهی و به نسبت سطح آسیب ومساله است که در کرمانشاه و سرپل ذهاب این گونه حضور موفقیت های زیادی را حاصل کرد، در سیسخت نیز قرارگاهی با ۹ محور تشکیل شد.

مسئول بسیج سازندگی کشور بیان کرد: جهادگران بسیج سازندگی در حوادث غیرمترقبه در سه مرحله امداد و نجات، اسکان موقت، و اسکان دائم در کنار مردم آسیب دیده حضور و نسبت به ارائه خدمات اقدام میکند.

سردار زهرایی گفت: در زلزله سی سخت نیز گروه های جهادی و سپاه و بسیج از دقایق اولیه در منطقه حضور پیدا نموده و نسبت به ارائه انواع خدمات اقدام کردند.

وی افزود: به جهت اینکه سطح آسیب و زلزله در سطح شهرستانی بود، قرارگاه استانی تشکیل و سایر استان ها به حمایت و مشارکت در امر امداد رسانی پرداختند.

سردار زهرایی گفت: ۱۳۲ گروه جهادی خارج و داخل استان به همراه یگانهای بسیج و سپاه از ابتدای زلزله سیسخت در مرحله امداد رسانی، نسبت به تخلیه اثاثیه ۹۵۰ منزل مسکونی آسیب دیده، آواربرداری ۱۵۰واحد مسکونی و نصب ۳۰۰ کانکس اسکان موقت اقدام کردند.

وی همچنین افزود: پخت و توزیع ۶۰،۰۰۰ پرس غذای گرم، توزیع ۱۵،۰۰۰بسته معیشتی، توزیع ۱۰،۰۰ دست لباس و کفش، استقرار تیمهای مختلف پزشکی، درمانی و روانپزشکی، کشاورزی و مهندسی نیز از دیگر اقدامان جهادگران بسیج سازندگی در مرحله امداد و نجات زلزله سیسخت بود.

سردار زهرایی گفت: در ادامه و مرحله دوم اسکان دائم، با توجه اینکه متولی آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می باشد، بسیج سازندگی نیز بنا به ضرورت و با هماهنگی بنیاد مسکن، با رضایت و درخواست افراد و با به کارگیری ظرفیت گروه های جهادی و خیرین و همچنین مشارکت مردم نسبت به احداث واحدهای مسکونی اقدام می نماید.

توزیع کانکس های اهدایی سردار سلامی فرمانده سپاه در سی سخت به خوبی صورت گرفت و مردم رضایت داشتند، ۵۲ گروه جهادی به استعداد ۸۵۰ نفر خارج از استان به سی سخت اعزام شدند.

وی گفت: بسیج به عنوان یک نهاد مردم پایه، در همه عرصه ها مردم را نه به عنوان بخشی از راه حل که خود راه حل میداند و در این موضوع هم مشارکت مردمی هم در بخش احداث و هم در بخش حمایت از سیاست های بسیج سازندگی است.

وی بیان کرد:  در زلزله سیسخت تعداد ۲۰۰ واحد مسکونی توسط بسیج و سپاه جهت ساخت تعهد شده است و همچنین بیش از ۳۰ خانه جهت تعمیر، که از این تعداد تا کنون ۹۱ واحد عقد قرارداد و ۶۱واحد شروع به ساخت شده و مابقی نیز در مراحل شروع به کار هستند که امید است با برنامه ریزی صورت گرفته پیش از فصل سرما به پایان برسند.

سردار زهرایی افزود: همچنین احداث ۱۴۰سرویس بهداشتی صحرایی از دیگر اقدامات برای خدمت رسانی به زلزله زدگان سیسخت بوده است.

تهران ۱۰ واحد قم ۵۰ واحد، خوزستان و اصفهان هرکدام ۱۰ واحد پذیرفته اند که احداث کنند و مابقی سپاه های استانی کمک های مال و مصالح را نیز تقبل می کنند.

قرارگاهی در بسیج سازندگی با اسم قرارگاه حاج احمد متوسلیان که فناوری های نوین را به گروه های جهادی آموزش می دهد وجود دارد که سردار سعید قاسمی مدیریت آن را بر عهده دارد و سابقه درخشانی در نقاط محروم و حادثه دیده دارند و هم اکنون در روستای سرمور سیسخت اسکان دارند و ساخت خانه ها و اقدامات خوبی را در دستور کار دارند.

وی بیان کرد: در طول این مدت با توجه به شرایط منطقه جهادگران بسیج سازندگی نسبت به مرمت و بازسازی کانال های کشاورزی، لوله ها، مسیرهای آبرسانی، سم پاشی باغات نیز پرداخته اند.

کد خبر 1052477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha