ابتلا و بستری‌های بیماری کرونا در استان  روندی کاهشی دارد/  شهرستان ایلام همچنان قرمز هستند

کریمیان با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۲۴۱بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: انتظار می رود با رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شریف استان از پیک چهارم عبور کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام در شصت و هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا در استانداری این استان، اظهار کرد: ر دوران انجام فاز اول و واکسیناسیون گروه‌های دارای اولویت، خوشبختانه دستگاه‌ها و ارگان‌های مرتبط، فرمانداران و نیروی انتظامی همکاران مارا در این راه یاری نموده‌اند که از این همراهی و همکاری تقدیر و تشکر می‌کنم.

 

« محمد کریمیان» یادآور شد: در فاز دوم واکسیناسیون که افراد مسن بالای هشتاد سال را شامل می‌شود، به دلیل این‌که ممکن است برای تزریق واکسن تجمع صورت گیرد و سلامت این قشر به خطر بیافتد، لذا واکسیناسیون به‌جای انجام در مراکز بهداشتی‌درمانی در محیط‌ های بزرگی همچون سالن‌های ورزشی انجام می‌شود.

 

وی افزود: باتوجه به درپیش بودن مراسمات معنوی لیالی قدر و ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع)، عزیزانی که در این مراسمات حضور می‌یابند، پروتکل‌های بهداشتی را جهت حفظ سلامت خود و سایر شرکت‌کنندگان به‌درستی رعایت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: برخی از استان‌ها در حال گذر از پیک چهارم کرونا هستند و استان ایلام نیز به‌صورت آرام و کند درحال گذر از این پیک می‌باشد. ان‌شاءالله با رعایت هرچه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم شریف استان از پیک چهارم نیز زودتر عبور کنیم و شاهد کاهش محسوس آمار مبتلایان، بستری ها و متوفیان بیماری کرونا باشیم.

 

کریمیان یادآور شد: در چند روز اخیر روند ابتلا و بستری‌های بیماری کرونا در استان به صورت آرام روندی کاهشی داشته‌است و ان‌شاءالله که این روند سرعت گیرد و شاهد گذر هرچه زودتر استان از پیک چهارم کرونا باشیم.

 

وی بیان کرد: در کشورمان ایران از ابتدای شیوع بیماری کرونا تعداد 2میلیون و 499هزار و 77نفر به این بیماری مبتلا شده و تعداد 71هزار و 758نفر نیز متاسفانه بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تعداد یک میلیون و 954هزار و 321نفر نیز بهبود یافته‌اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام گفت: در استان ایلام از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا امروز، تعداد 36035نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند و متاسفانه تعداد 749نفر از هم استانی‌هایمان نیز جان خود را از دست داده اند.

 

کریمیان ابراز کرد: در حال حاضر تعداد 241بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و مراحل درمان و مراقبت های مربوطه به آنان در حال طی شدن است و تعداد 34650مورد نیز از بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان بهبودی کامل یافته اند.


وی افزود: شهرستان‌های آبدانان، دره‌شهر، چرداول و ایوان به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و شهرستان‌های ایلام، دهلران، مهران، بدره و چوار وضعیت نارنجی و شهرستان‌های سیروان، ملکشاهی و هلیلان نیز دارای وضعیت زرد هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان ایلام افزود: در استان ایلام به‌لحاظ روند کلی ویروس کرونا در فروردین‌ماه 1400 تعداد 26432مورد نمونه‌گیری توسط همکاران ما از افراد مشکوک به کرونا گرفته‌شده که از این رقم تعداد 6929 نفر نتیجه نمونه‌گیری آنان مثبت بوده و تعداد 1383 نفر نیز به دلیل بدحال بودن در بیمارستان‌های استان بستری‌شده و متأسفانه تعداد 45 نفر از هم‌استانی‌هایمان نیز در این مدت فوت شده‌اند.


کریمیان خاطرنشان کرد: از اول تا دهم اردیبهشت ماه 1400 نیز با توجه به وقوع پیک چهارم کرونا تعداد 7739 مورد از افراد مشکوک به کرونا نمونه‌گیری شده که از این رقم تعداد2112 مورد مثبت اعلام‌شده و تعداد 622نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری‌شده و متأسفانه تعداد 34نفر از هم استانی هایمان به واسطه ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

 

گفتنی است، شصت و هشتمین جلسه ستاد استانی مدیریت مبارزه با کرونا با حضور استاندار ایلام، سرپرست جدید معاونت سیاسی امنیتی استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، رییس دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداران، فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولین دستگاهها و ارگانهای استانی، معاون بهداشتی و مدیر روابط عمومی دانشگاه و برخی از اصحاب رسانه در سالن اجتماعات استانداری ایلام به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد خبر 1052600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha