افتتاح دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شهرستان نیکشهر

رئیس دادگستری نیکشهر گفت: افتتاح دو دفتر خدمات الکترونیک گام مناسبی برای افزایش و بهبود خدمات به شهروندان است.

سامان صفری امروز در گفت و گو با خبرنگار شبستان در زاهدان اظهار کرد: این دفاتر توسط بخش خصوصی تحت نظر دادگستری و با اعتباری حدود دو میلیارد تومان افتتاح و آماده خدمت رسانی به شهروندان نیکشهری است.

وی افزود: ایجاد دفتر خدمات الکترونیک ضمن کارآفرینی برای تعدادی از اهالی شهرستان  در تسریع رسیدگی به پرونده ها و صرفه جویی در وقت، شفاف سازی فرآیند های رسیدگی و افزایش رضایت مندی مردم نسبت به دستگاه قضایی را در پی خواهد داشت.

صفری گفت: این طرح در راستای تسریع ارائه خدمات قضایی به مراجعه کنندگان و در راستای سیاست‌های کلان قوه قضائیه برای ارائه خدمات الکترونیک قضایی و تسریع در رسیدگی و مدیریت پرونده های قضایی با استفاده از فن‌آوری‌های نوین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی راه‌اندازی شده است.

وی صرفه‌جویی در وقت و کاهش مراجعه های مردم به مجموعه‌های قضایی از دیگر مزایای دفاتر خدمات قضائی عنوان کرد و گفت: مجوز تأسیس این دفاتر طبق پارامترهای خاصی در تهران صادر می‌شود و امیدواریم با تأسیس این دفاتر میزان رضایت نیز از خدمات افزایش یابد.

رئیس دادگستری نیکشهر تصریح کرد: ثبت نام سامانه ابلاغ الکترونیک، سامانه ثنا، ثبت شکایت کیفری، ثبت شکوائیه و دادخواست‌های حقوقی، واخواهی، فرجام خواهی و تجدیدنظرخواهی و صدور گواهی سوء پیشینه کیفری از جمله خدماتی است که در این دفاتر به صورت الکترونیک به مردم ارائه می‌شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که سازمان زندان ها برای توسعه این موضوع اقدام کند شاهد استفاده از ظرفیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی برای انجام ملاقات خانواده زندانیان از طریق مجاری خواهیم بود.

کد خبر 1052623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha