تجدید نظر در الگوی اقتصادی راهکار کاهش فاصله طبقاتی است

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه وجود فقر و فاصله طبقاتی زیبنده نظام برپایه عدالت علوی نیست، گفت: تجدید نظر در الگوی اقتصادی راهکار کاهش فاصله طبقاتی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امشب(۱۱اردیبهشت) در حاشیه برگزاری طرح مفتاح الجنه به میزبانی فرمانداری مرکز مازندران که با هدف آشنایی خیرین و مسئولان استان از وضعیت خانواده های تحت حمایت کمیته امداد وبا حضور حجت الاسلام«بشیر عالیشاه»مدیرکل کمیته امداد دیار علویان اجرا شده، اظهار کرد: اقدام ارزشمندی است که امداد با اجرای این طرح مشکلات مددجویان را برای مسئولان و خیرین تصویر می کند تا در جریان مشکلات آنها قرار گرفته و  در صدد رفع  آن بر آیند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: در شب های قدر بد نیست یادآور شویم که باید از تقصیرات توبه کنیم و بدانیم که گناهان ما عموما فقط گناه زبانی نیستند، غفلت از گرسنگان بزرگ‌ترین گناه است، اینکه در نزدیکی ما افرادی در تامین مایحتاج زندگی دچار مشکل باشند و از دید کسانی که وضعشان خوب است پنهان بمانند درست نیست.

 

وی افزود: باید همت کنیم در شهر ساری که بیش از ۵۰۰ هزار جمعیت دارد، حدود ۲۵ هزار نفر نیازمند وجود دارد بیاییم با استفاده از ظرفیت بقیه افراد به داد اقلیت برسیم، برخی بی اطلاع هستند که البته بی‌خبری نیز خودش گناه است باید اطلاع‌رسانی کنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اینکه مهم این است که بدانیم که چه الگوی اقتصادی را در پیش گرفتیم که نتیجه‌اش این شد، گفت: تجدید نظر در الگوی اقتصادی برای ما ضروری است، فاصله طبقاتی و فقر ایجاد شد، باید تحقیق کنیم که استان مازندران با این سرسبزی و حاصلخیزی به اندازه جمعیت استان سمنان فقیر و نیازمند دارد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: این مهاجرت‌های ناجور کار را خراب کرده است، روستاها را باید آباد کنیم تا از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود، بستر محرومیت از نظر اخلاقی آسیب‌زا است و موضوعات ضداخلاقی را در پی دارد، زیبنده نیست که در این نظام بر پایه عدالت علوی این همه فقر و فاصله طبقاتی وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اذعان کرد: باید هیات‌های مذهبی را پای کار بیاوریم و ببینیم وظیفه‌شان چیست؟ در کنار عزاداری و برپایی مراسمات خیرین را جذب کرده و مشکلات محله‌ای را حل کنند، مسئله مسکن محرومان با توجه به گران بودن زمین در شهر می‌طلبد که به سراغ تهیه زمین در روستاها به سمت ساخت و ساز نیمه انبوه برویم.

 

وی ادامه داد: اطلاع‌رسانی به خیرین و دردمندکردن بی‌دردها و پای کار آوردنشان کار سختی است، بیشتر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد خانوارهایی داریم که واقعا نیازمند هستند ولی شرایط عضویت در نهادهای پوششی را ندارند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی در خاتمه بیان کرد: باید در عمل به فکر چاره باشیم، شنیدن و گفتن از درد محرومین نیز عبادت است، گویا برای ساخت خانه برای یتیمان در زمین ۲۰۰ متری نیاز به هزینه بیشتری است باید در این مورد دست نیاز به سوی خیرین دراز شود تا با همت گره از مشکلاتشان باز شود‌.

کد خبر 1052658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha