کتاب«امام علی (ع)» داستان هایی برگرفته از احادیث امیرالمنین(ع) برای نوجوانان است

باباجانی گفت: مجموعه ۶ جلدی «یک نفر تو را دوست دارد» با محوریت احادیث در مورد پیامبر اکرم (ص)، حضرت امیرالمومنین (ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) نوشته شده است.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی، مریم داوری: «علی باباجانی»، متولد اول فروردین 1352 در روستای وفس استان مرکزی از نویسندگان و شاعران خردسال، کودک و نوجوان است. وی کتاب هایی همچون اتل متل یه بابا، سیب و بستنی، بهار کی می آید، دو تکه ماه، حنانه، یک نفر تو را دوست دارد، منهای یک، حیات پاکان، آینه نازنین، دنیا هدیه می خواهد، تو را صدا می زنم و جشن بزرگ برکه را به رشته تحریر درآورده است. باباجانی در جشنواره های بسیاری مانند مطبوعات کودک و نوجوان، امام رضا، نهج البلاغه، ره آورد، سرزمین نور و مستور برگزیده شناخته شده است. باباجانی در حال حاضر سردبیر مجله سنجاقک است. وی کتابی با عنوان امام علی(ع) نوشته است که به مناسبت سالروز شهادت حضرت امیر المومنین(ع) گفتگویی با وی در مورد کتابش ترتیب دادیم که قسمت نخست آن بدین شرح است:

 

کتاب امام علی (ع) در چه قالبی نوشته شده است؟

کتاب «امام علی (ع)» یک جلد از مجموعه «یک نفر تو را دوست دارد»، است که در قالب داستان برای بچه ها نوشته شده است. این کتاب مجلد سوم از مجموعه «یک نفر تو را دوست دارد» است که تصویرگری آن را غزاله بیگدلو بر عهده داشته است.

 

این کتاب چند فصل یا بخش دارد؟

این کتاب مشتمل بر 12 فصل است. عناوین فصول عبارتند از:کلاس تابستانی پرسیا،یک روز دیرتر، این دست زبان دارد، پسرهایی مثل شما، کار من و کار تو، خودت را چه قدر دوست داری؟،از میوه بهتر،عینک سیاه شکسته، بگو سلام حاکم نوجوان،حوصله شنیدن، اکسیژن هایم را پس بده،از زمین تا آسمان، امام علی(ع) و در آخر کتاب هم منابع ذکر شده است.

 

مجموعه «یک نفر تو را دوست دارد» شامل چند مجلد است؟

مجموعه «یک نفر تو را دوست دارد» مشتمل بر شش جلد است که از سوی انتشارات به نشر (آستان قدس رضوی) چاپ شده است. این شش جلد با محوریت پیامبر اکرم (ص)،حضرت زهرا(س)، امام علی(ع)، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و امام سجاد (ع) نوشته شده است.نگارش همه این مجلدها را بنده انجام دادم.

 

آیا مجموعه «یک نفر تو را دوست دارد»، تکمیل خواهد شد و به زندگی 14 معصوم (ع)خواهد پرداخت؟

در ابتدا قرار بود این مجموعه 14 جلدی باشد و هر جلد آن مربوط به یکی از 14 معصوم(ع) باشد اما متاسفانه به خاطر مشکلاتی از جمله تغییر مدیریت در انتشارات به نشر کار متوقف شد و به همان شش جلد بسنده کردند.

 

مخاطبان این مجموعه چه کسانی هستند؟

این مجموعه برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است.

 

مجموعه «یک نفر تو را دوست دارد»با چه محوریتی نوشته شده است؟

این مجموعه با محوریت احادیث به رشته تحریر درآمده است. به عنوان مثال در جلد سوم این مجموعه که امام علی (ع)نام دارد،احادیثی از امام علی(ع) آورده شده و متناسب هر حدیث، داستانی ذکر شده است.احادیث هم به گونه ای انتخاب شده است که برای نوجوان قابل درک و کاربردی باشد.

 

در داستانی با عنوان «یک روز دیرتر» در کتاب «امام علی (ع)» می خوانیم: هدیه ای که خریده بود  به دقت کادو کرد. کاغذی برداشت و روی آن نوشت:«برای بهترین دوستم یاسر.»

کاغذ را روی کادو چسباند. به ساعت نگاه کرد. یک ربعی به مراسم مانده بود . ساعت چهار جشن تولد یاسر بود. یاسر همه دوستانش را دعوت کرده بود تا در شادی تولدش سریک باشند. لباسش را پوشید و خورش را مرتب کرد.حالا همه چیز آماده بود. مادر پرسید: کی بر می گردی؟»

کادو را برداشت و در حالی که به طرف در می رفت گفت:«ساعت هفت هشت، چون می خواهیم بعد از جشن با یاسر درس بخوانیم.»

در صفحه روبروی این داستان حدیث 6564 از غرالحکم و دررالحکم آمده است: بسیار اندیشیدن و فهمیدن سودمند تر از تکرار بسیار و خواندن زیاد است.

 

گفتنی است، کتاب «امام علی (ع)» از مجموعه «من تو را دوست دارم» در شمارگان 1000 نسخه با قیمت هشت هزار تومان از سوی انتشارات به نشر(آستان قدس رضوی) منتشر شده  و به چاپ دوم رسیده است.

 

 

کد خبر 1052694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha