فعالیت مجازی و کمک مومنانه بچه‌های مسجد در دوره کرونا رشدی ماندگار و فزاینده یافته است

ابدالی با بیان اینکه ویروس کرونا در کنار تهدیدها، فرصت‌هایی را نیز برای بچه‌های مسجد فراهم کرد، گفت: رشد فعالیت کانون‌های مسجدی در فضای مجازی و نیز کمک‌های مومنانه مقطعی نیست بلکه ماندگار خواهد بود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد، بحران کرونا در کنار همه تهدیدها و آسیب های اجتماعی، اقتصادی و روحی‌ که نه فقط بر ایران بلکه بر جهان تحمیل کرد، فرصت‌آفرینی هایی نیز داشت، از جمله آنها ورود بچه های مسجد به میدان مقابله با این ویروس و نیز رزمایش کمک مومنانه است که فصلی جدید را در حیات مساجد گشود، به گونه ای که در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری درباره کمک مومنانه، کانون های فرهنگی هنری مساجد در سراسر کشور به مرکزی برای شناسایی و کمک به نیازمندان تبدیل شدند.

 

 «محمد ابدالی تکلو»، در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان بر لزوم بهره گیری از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در دوران پساکرونا تاکید و اظهار کرد: ویروس کرونا اگر چه ضررهای بسیاری در جنبه های اقتصادی و اجتماعی بر جامعه ما وارد کرد، اما در کانون های مساجد به لطف الهی این ویروس که یک تهدید بود، به یک فرصت تبدیل شد.

 

مدیر ستاد فهمای استان خراسان رضوی بیان کرد: قبل از بحران کرونا فعالین فرهنگی مذهبی کانون های فرهنگی هنری مساجد، حضور قابل قبولی در فضای مجازی نداشتند و این ویروس منحوس موجب شد که این خلاء و مشکل را درک و لمس کنیم و با قوت بیشتر برنامه ها را درفضای مجازی به صورت پربارتر دنبال کنیم و در این بحران دیدیم که تعداد اعضای کانون های مساجد و فعالیت های آنها نه تنها نسبت به قبل کمتر نشد، بلکه بیشتر هم شد. در حالی که بسیاری از مجموعه ها پس از شیوع بیماری کرونا برنامه هایشان کمترشده بود و حتی تعطیل نیز شد.

 

ابدالی پور اضافه کرد: از طرفی ویروس کرونا موجب شد، که کانون های مساجد ظریفت شان را در رزمایش مواسات، کمک های مومنانه و همدلی نشان دادند و پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک های مومنانه بچه های مساجد دوشادوش پایگاه های بسیج در بحث ضدعفونی معابر، خیابان ها و محلات ورود یافتند و در بحث شناسایی بیماران، سالخوردگان و خدمت رسانی به  آنها و تهیه مایحتاجشان وارد عمل شدند و توانستند از تهدید به عنوان فرصت استفاده کنند.

 

وی گفت: اکثریت کانون های مساجد استان خراسان رضوی در بحث کمک های مومنانه حضور داشتند و شناسایی نیازمندان و محرومان، برپایی ایستگاه های سلامت و تهیه و توزیع اقلام بهداشتی، راه اندازی کارگاه های تولید ماسک بخشی از فعالیت های بچه های مساجد استان خراسان رضوی در این دوران بوده است.

 

مدیر ستاد فهمای استان خراسان رضوی تاکید کرد: رشد فعالیت کانون های مساجد در بستر فضای مجازی و بحث کمک های مومنانه پس از شیوع این بیماری به صورت مقطعی نبوده است، بلکه این رشد ماندگار خواهد بود و بنده معتقدم که در دوران پساکرونا فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد نسبت به سابق نه تنها کمتر بلکه بیشتر و پربار تر نیز می شود، به این معنا که فعالیت های کانون های مساجد هم حضوری و هم مجازی برگزار می شود، اگر در گذشته فعالیت ها تنها به صورت حضوری برگزار می شد، در دوران پساکرونا فعالیت های کانون های مساجد در دو بستر صورت می گیرد.

 

وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت و توانمندی بچه های مساجد در دوران کرونا برای احیا و تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد در محلات تاکید و خاطرنشان کرد: ظرفیت جوان فعال در مساجد می توانند در پررنگ شدن نقش محله محوری مساجد در محلات نقش قابل توجهی ایفا کنند.

کد خبر 1052706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha