کنگره شهدای دانشجو معلم خراسان جنوبی برگزار می شود

مهدی زاده از برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم استان خراسان جنوبی طی دو مرحله در خرداد و مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ایرج مهدی‌زاده» امروز (۱۲ اردیبهشت) در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مناسبت آغاز هفته معلم اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب از معلمان به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور یاد کردند و ما معتقدیم دانشگاه فرهنگیان این قرارگاه پیشرفت است.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان جایگاه اساسی در تعلیم و تربیت کشور دارد که برنامه های راهبردی خود را تنظیم و در این مسیر حرکت می کند، افزود: در خراسان جنوبی تاکنون پردیس امام سجاد(ع) و پردیش شهید باهنر برنامه های متنوعی اجرا کردند.

 

وی ادامه داد: پس از گذشت ۸۴ سال سابقه که از تربیت معلم در استان می گذرد یک قطعه زمین ۱۰ هکتاری با مساعدت بنیاد مستضعفان و با همکاری استانداری و اداره کل راه و شهرسازی به دانشگاه فرهنگیان واگذار شد که عملیات اجرایی آغاز شده البته مشکلاتی در صدور پروانه دارد که امیدواریم با همکاری دستگاه های مربوطه حل شود تا فضای مناسبی برای دانشجو معلمان احداث شود.

 

مهدی زاده از تشکیل بنیاد خیران حامی دانشگاه فرهنگیان و مرکز نیکوکاری نهال انقلاب خبر داد و گفت: طرح جهاد علمی و تربیتی یکی دیگر از برنامه های دانشگاه فرهنگیان است که با همکاری بسیج فرهنگیان، آموزش و پروش و بسیج دانشجویی برای خدمات رسانی به مناطق محروم و دانش آموزانی که امکان استفاده از شبکه شاد ندارند در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه دانشجو معلمان در دو مرحله این کار را انجام می دهند که مرحله دوم هنوز استمرار دارد، عنوان کرد: در حوزه آموزش مجازی جزو سه استان برتر کشور هستیم که با همکاری دانشگاه بیرجند فعالیت های آموزش مجازی ما از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا آغاز شد.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی با اشاره به انجام فعالیت های تربیتی و فرهنگی در این دانشگاه، ادامه داد: مراسم جزء خوانی قرآن در ماه رمضان، ویژه برنامه دوشنبه های قرآن، مسابقات تفسیر قرآن و مربی نمونه، برنامه طوبی معرفت، کارگاه مهارت معلمی و مشاوره با دانشجو معلمان از جمله این برنامه های فرهنگی است.

 

وی از برگزاری کنگره شهدای دانشجو معلم در خردادماه و مهرماه خبر داد و گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی کسب رتبه دوم مقالات داخلی و رتبه سوم همایش های علمی و پژوهشی را در بین دانشگاه های فرهنگیان کشور را دارد.

کد خبر 1052718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha