انقلاب اسلامی، مقدمه ظهور و ایجاد تمدن اسلامی در جهان بشریت است

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی می‎خواهد مقدمه ظهور و تمدن اسلامی در جهان بشریت بوده و رهبری دنیای بشری را عهده‌دار شود، گفت: کوچکترین خیانت به این انقلاب، بزرگترین خیانت محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» بامداد امروز (۱۲ اردیبهشت) در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان که در جوار مزار شهدای گمنام رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه شب‌های قدر، شب‌های برقراری ارتباط درست و دقیق با خداوند و شب‌های قدردانی از پروردگار است، اظهار کرد: شبهای قدر به دلیل نزول قرآن کری دارای جایگاه ارزشمندی است که باید به آن توجه کرد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان در شب‌های قدر می‌تواند بهترین مقدرات را برای خود رقم بزند، افزود: باید در این فرصت‌ها همانطور که در دعاهای ماه رمضان به ما آموزش داده‌اند، برای همه بیماران و گرفتاران عالم دعا کنیم، چون بیماری نیز مثل فقر و گرسنگی، مسلمان و غیر مسلمان نمی‌شناسند.

وی تصریح کرد: یکی از آثار ماه رمضان، این است که می‌تواند بیشترین زمینه قرب و نزدیکی انسان به سوی خدا را فراهم کرده و اراده انسان را قوی‌تر کند.

آیت‌الله رمضانی تاکید کرد: هر کس باید در حد و اندازه معرفت و شناختش، ماه رمضان را درک کند و بداند این ماه، نعمت بزرگی است که شامل حال ما شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به فضیلت روزه ماه مبارک رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: همه حالات انسان روزه‌دار حتی خوابش نیز عبادت است و خداوند در ماه رمضان برای هر انسان، سهمیه‌ای قرار داده است و درهای رحمتش را از اول تا آخرین شب ماه رمضان، باز نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه بعضی‌ها نتوانستند امانت‌هایی که خداوند در اختیار آنها قرار داده را به درستی استفاده کند، افزود: عقل، گرانبهاترین نعمت در اختیار انسان است و آنهایی که عقل دارند، دین و حیا هم دارند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه متاسفانه خیلی نسبت به اهل بیت(ع) و قرآن کریم بی‌وفایی کرده و فاصله گرفته‌ایم، افزود: مسئولیت یک امانت است و به تعبیر امیرالمومنین(ع) اساس اسلام، امانت و امانت‌داری است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآور شد: امانت‌دار، با فضیلت‌ترین فردی است که به مقام ایمان می‌رسد و هر چه امانت‌داری انسان بیشتر باشد، ایمان انسان نیز بیشتر است.

وی با ضروری خواندن مطالعه نامه‌ امیرالمومنین(ع) به جناب مالک، تاکید کرد: افراد خائن، ایمان غبارآلودی دارند چون در امانت خیانت کرده‌اند.

آیت‌الله رمضانی به نامه 26 نهج البلاغه اشاره و تصریح کرد: کسانی که مسئولیت را سبک شمرده و نسبت به آن خیانت می‌کنند، نفس و دین خود را حفظ نکرده و در دنیا و آخرت، خار و رسوا می‌شوند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در ادامه، بزرگترین خیانت را خیانت به امت و ملت دانست و گفت: این نوع خیانت به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

وی در ادامه، یکی از نعمت‌های بزرگی که به ما سپرده شده را نعمت انقلاب و شهدا برشمرد و ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک معجزه با آرمان‌های بلند بود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی درصدد است تا فقر را از جامعه ریشه کن کرده و شکاف طبقاتی را از بین ببرد، تصریح کرد: آرمانهای این انقلاب بسیار بلند و عظیم بوده و به ما سپرده شده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حفظ امانت انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: این انقلاب میخواهد مقدمه ظهور و تمدن اسلامی در جهان بشریت بوده و رهبری دنیای بشری را عهده‌دار شود.

وی با اشاره به اینکه امروزه دنیای لیبرالیسم به بن بست رسیده است چون نتوانسته معنویت که به عنوان نیاز مردم است را تامین کند، گفت: نظام اسلامی می‌تواند این نیازها را برطرف کند و جهان را متوجه این اندیشه و فکر نماید.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی به دنبال مقابله با خودکامگی، ذلت، خاری و خیانت‌ها به جامعه بشری است، اظهار کرد: کوچکترین خیانت به این انقلاب، بزرگترین خیانت خواهد بود.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نقشه‌های دشمنان نظام اسلامی پس از 42 سال از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: دشمنان ایران اسلامی، روز به روز برای ضربه زدن به نظام و انقلاب قوی‌تر میشوند و باید بسیار مراقب بود.

وی اذعان کرد: خون‌های پاک شهدایی مانند سردار سیلمانی، فصل جدیدی در مقابله با استکبار و خودکامگی را ایجاد کرده است که مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند.

کد خبر 1052749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha