ارزیابی مستمرعملکرد کارشناسان پهنه و مروجین کشاورزی کوار

بیات گفت: ارزیابی عملکرد کارشناسان پهنه و مروجین کشاورزی به صورت مستمر با هدف ارتقای عملکرد در شهرستان کوار انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مسعود بیات»، امروز (یکشنبه 12 اردیبهشت) از افزایش مضاعف عملکرد کارشناسان پهنه و مروجین کشاورزی در شهرستان کوار خبر داد و به صورت مجازی به خبرنگاران گفت: ارزیابی عملکرد کارشناسان پهنه و مروجین کشاورزی به صورت مستمر انجام می شود زیرا جمع آوری اطلاعات دقیق و به روز کشاورزی و بهره برداران کشاورزی، تنها با پایش و رصدهای منظم و مداوم مزارع امکان پذیر است.

کارشناس مسئول تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی کوار افزود: کارشناسان پهنه اراضی زراعی و باغی کوار نسبت به پیام های آموزشی، ترویجی و راهنمائی هایی که از طرف مسئولین و مراجع ذینفع در پیام های ترویجی گنجانده می شود، حساسیت ویژه ای دارند.

وی اضافه کرد: یکی از شاخص ارزیابی عملکرد کارشناسان پهنه، رصد و ارزیابی پیام های ترویجی توسط کارشناسان است و پیام های ترویجی محل گپ و گفتگوی کشاورزان با مروجین کشاورزی است.

بیات تاکید کرد: گفت و گو و تبادل نظر مدیران با کارشناسان پهنه تاثیر بسزایی در افزایش علم و به روز رسانی میزان دانش و اطلاعات افراد دارد و در بر گیرنده داده هایی شامل میزان کود دهی به مزارع، تغذیه گیاهی، نحوه مبارزه با علف های هرز، میزان و زمان سمپاشی، پیشگیری از شیوع بیماری ها و آفات در مزارع، اطلاع رسانی سرمازدگی باغات در برابر تنش های محیطی ،شرایط نامناسب جوی و ... است.

وی تصریح کرد: ارزیابی های عملیاتی و کاربردی نیز مورد توجه قرار می گیرد و ما موظفیم به کارشناسان پهنه اراضی زراعی و مروجین کشاورزی آموزش دهیم زیرا نیروهای جوان و تازه کار صاحبان آینده جهاد کشاورزی هستند.

کد خبر 1052774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha