صادرات خراسان شمالی متکی به محصولات پتروشیمی است

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: اتکای صادرات استان به محصولات پتروشیمی از مشکلات است که در سال گذشته حدود ۶۲ درصد از صادرات استان مربوط به این مجتمع بوده است.

«مهرداد داودزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: سال گذشته، ۵۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار محصول پتروشیمی خراسان صادر شد که وزن این محصولات صادراتی ۲۶۲ هزار تُن بوده است.

 

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: صادرات محصولات پتروشیمی خراسان نسبت به سال ۹۸ از نظر ارزشی ۳۶.۹ درصد و از نظر وزنی ۲۹ درصد کاهش داشته است.

 

وی درباره صادرات بخش کشاورزی گفت: صادرات بخش کشاورزی و صنایع غذایی استان در سال گذشته ۱۶.۸ هزار تُن به ارزش ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار  بوده که این میزان، ۱۰.۱ درصد از صادرات استان را به خودش اختصاص داده است.

 

سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی اظهارداشت: سال گذشته در مجموع ۳۲۵ هزار و ۱۰۰ تُن کالا به ارزش ۹۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار از استان صادر شد.

 

داودزاده اظهارداشت: میزان صادرات در سال گذشته نسبت به مـدت زمان مشـابه سـال ۹۸ از لحـاظ ارزشـی ۲۱.۳ درصد و از لحـاظ وزنـی ۱۹ درصـد کـاهش را نشان می دهد.

 

وی افزود: پارسال، ۲۸.۱ درصد از صادرات استان مربوط به بخش صنعت بود به طوری که ۴۶ هزار و ۳۰۰ تُن کالای صنعتی به ارزش ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار از استان صادر شده است.

 

داودزاده اظهارداشت: صادرات بخش صنعت استان در سال گذشته نسبت به سال ماقبل از نظر ارزشی ۴۴.۹ درصد و از نظر وزنی ۹۷.۸ درصد افزایش داشته است.

 

وی افزود: پارسال محصولات فولادی به ارزش ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار  دلار، شمش آلومینیوم به ارزش ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار و سیمان به ارزش ۵۰۰ هزار دلار صادر شده است.

 

به گفته سرپرست معاونت امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی میزان صادرات بخش کشاورزی استان در سال ۹۹ نسبت به سال ماقبل از نظر ارزشی ۳.۴ درصد و از نظر وزنی ۹۰.۹ درصد افزایش داشته است.

 

وی گفت: این کالاها به بیش از ۲۰ کشور از جمله افغانسـتان، آذربایجان، عـراق، آلمـان، گرجسـتان، ایتالیا و آلبانی صادر شده است.

 

 

کد خبر 1052806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha