اختصاص بودجه بیشتر به آموزش و پرورش در کاهش جرائم موثر است

موسوی گفت: برای کاهش جرائم در جامعه باید سهم بیشتری از درآمد کشور را به آموزش و پرورش اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید عبدالرزاق موسوی»، امروز (یکشنبه 12 اردیبهشت) در جلسه علنی شورای شهر شیراز با تبریک روز معلم گفت: اگر چه شان و جایگاه معلمان را برجسته تعریف می کنند و آموزش و پرورش سنگ زیرین توسعه یک جامعه است اما در عمل سیاست گذاری ها و اقدامات این را نشان نمی دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: شخصیت انسان ها در کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و معلمان در این مسیر نقش اصلی دارند اما به لحاظ شرایط مطلوب برای آموزش و هم از نظر شرایط معیشتی و حقوق قانونی، معلمان کشور با مشکلاتی روبرو هستند.

وی در بخش دیگری با اشاره به راهکارهای کاهش جرائم در جامعه عنوان کرد: برای تحقق این هدف باید روابط انسانی و اجتماعی تقویت شود و حقوق شهروندی رعایت شود و باید سهم بیشتری از درآمد کشور را به آموزش و پرورش اختصاص داد.

موسوی با بزرگداشت شب‌های قدر و تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) گفت: عدالت امام علی (ع) هر انسان عدالت‌ خواه و عدالت جویی را به تعظیم و ستایش وا می دارد و ما باید راه و رسم و شیوه زندگی امامان و بزرگانمان را الگو قرار دهیم.

وی با ذکر فرازی از خطبه های نهج البلاغه بیان کرد: امام علی (ع) می فرمایند: «مبادا گمان کنید که شنیدن حق بر من سنگین اس، و تصور نکنید که من خواهان آنم که مرا بزرگ انگارید، زیرا هر کس که شنیدن حق یا عرضه شدن عدالت بر او سنگین بود، عمل به حق و عدالت بر وی سنگین تر بود. پس، از گفتن حق، یا مشورت به عدالت و عدالت خواهی خودداری مکنید».

وی در ادامه این جلسه با تاکید بر لزوم اجرای مصوبات، تکالیف بودجه و انجام پروژه ها گفت: لازم است تا شهردار شیراز دستور دهد تا مدیران شهرداری در اجرای مصوبات، تکالیف بودجه و انجام پروژه ها به ویژه سامانه های شفافیت، مدیریت اطلاعات پروژه (PMIS) و مصوبه تعارض منافع، برابر جدول زمان بندی تلاش بیشتری داشته باشند.

کد خبر 1052862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha