نگاه جوانان استان ایلام به شغل دولتی باید تغییر کند

استاندار ایلام با اشاره به اینکه نگاه جوانان استان ایلام به شغل دولتی باید تغییر کند، گفت: یکی از مشکلات اشتغال جوانان نگاه غیراصولی به مقوله کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، «محمد نوذری» روز یکشنبه در نشست تجلیل از جوانان برتر استان، اظهار کرد:  اشتغال پایه و اساس کار یک جوان و بسیاری از مولفه ها مرتبط با کار است، اما نگاه جوانان به مقوله کار باید تغییر یابد.

 

نوذری یادآور شد: یکی از مشکلات اشتغال جوانان نگاه غیراصولی به مقوله کار است به گونه ای که تنها شغل مورد نظر آنان دستیابی به کار اداری و دولتی است که این نگاه باید تغییر کند.

 

وی با بیان اینکه باید جوانان را برای ورود به بازار کار آموزش دهیم، گفت: ظرفیت های مختلف استان را به جوانان معرفی و آنان را برای ارائه طراح های کارآفرینی و اشتغال زایی ترغیب کنیم.

 

استاندار ایلام تاکید کرد: مهارت‌آموزی متناسب با فرصت‌های شغلی و نیاز کسب و کار استان به منظور اشتغالزایی و رفع چالش بیکاری مورد توجه قرار گیرد، باید ظرفیت های مختلف استان را به جوانان معرفی کنیم و آنان را برای ارائه طرح های کارآفرینی و اشتغال زایی ترغیب کرد.

 

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین عوامل توسعه هر کشوری نیروی انسانی و جوان آن کشور است که اگر بخوبی هدایت شوند، می توان به رشد و پیشرفت همه جانبه آن کشور امیدوار بود.

 

نوذری افزود: جامعه امروز ما بیش از گذشته نیازمند نشاط و شادابی است و ایجاد زیرساخت های مناسب برای رشد جوانان یکی از اهداف و اولویت های دولت است.

 

استاندار ایلام  خاطرنشان کرد: طی سال های اخیر کشورمان شاهد بدترین تحریم ها بوده و تمام ساختار اقتصادی و بانکی ما تحریم و اثر آن روی اقتصاد، مسائل توسعه ای، بانکی، صنعتی و تمام ارکان زندگی تاثیر گذاشته است.

کد خبر 1052868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha