توزیع ۳۵۵۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان شهرستان بیرجند

حجت الاسلام خدایی از توزیع ۳۵۵۰ پرس غذای گرم و بیش از ۵۲۰ بسته غذایی از محل درآمد موقوفات مرتبط طی شب های مبارک قدر بین نیازمندان بیرجند خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «دادخدا خدایی» امروز (12 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به فضیلت شب های قدر اظهار داشت: شب قدر از پر فضیلت‌ترین ایام سال است که در دل بهترین ایام سال یعنی ماه مبارک رمضان قرار دارد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بیرجند بیان کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و با رعایت شیوه نامه های سخت گیرانه در محوطه باز مساجد، تکایا، حسینیه ها و امامزادگان، مردم خداجوی از پیر و جوان و زن و مرد، دست به دعا بر می دارند و سرنوشت یکسال خود را رقم می زنند.

 

حجت الاسلام خدایی ادامه داد: در شهرستان بیرجند با توجه به محدودیت های کرونایی و برگزاری برنامه ها در فضای باز، تنها بقعه ای که ظرفیت برگزاری لیالی قدر را دارد امامزادگان باقریه(ع) است.

 

وی همچنین از برگزاری مراسم شب های قدر در امامزاده سید تاج الدین علی(ع)، امامزاده سید محمد(ع) و سید زهرا(س) و سید مرتضی(ع) روستای نوزاد در جوار امامزادگان با حضور مبلغین بومی در بقاع متبرکه و دو مبلغ اعزامی در امامزادگان باقریه(ع) و زندان مرکزی شهرستان بیرجند خبر داد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند با بیان اینکه مراسم محوری شب های قدر در محل امامزادگان باقریه(ع) برگزار می شود، افزود: سخنرانان مراسم در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان حجت الاسلام نوفرستی، شب بیست و یکم حجت الاسلام حاجی زاده و شب بیست و سوم حجت الاسلام رضایی هستند.

 

حجت الاسلام خدایی با بیان اینکه شروع مراسم عزاداری در شب های قدر در امام زادگان باقریه (ع) ساعت ۲۲:۳۰ خواهد بود، ادامه داد: توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در مراسم جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه طی لیالی قدر بحث ضدعفونی فضا و افراد شرکت کننده انجام می شود، افزود: بیش از یکصد نفر از خادمین افتخاری در امر خدمت رسانی و خدمتگزاری به زائران و شرکت کنندگان  در این مراسم حضور دارند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در پایان به توزیع بسته های غذایی از محل موقوفات اشاره کرد و گفت: تاکنون ۵۲۰ بسته غذایی نیز در بین نیازمندان توزیع شده است و بحث توزیع سه هزار و 550 پُرس غذای گرم طی شب های قدر از محل درآمد موقوفات مرتبط در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1052876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha