تاکید آموزش و پرورش بر برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم

حاجی میرزایی گفت: امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری برگزار می شود. اگر شرایط شیوع ویروس کرونا تشدید پیدا کرد در زمان برگزاری امتحانات تجدید نظر خواهیم کرد.

 

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش در شرایط شیوع ویروس کرونا امتحانات پایه نهم و دوازدهم سال تحصیلی 1399- 1400 به صورت حضوری برگزار می شود؛ این در حالی است که حتی در وضعیت قرمز نیز دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم باید در سر جلسه امتحان حضور یابند و این مسئله موجب شده تا دانش آموزان و خانواده ها ابراز نگرانی و انتقاد از این تصمیم وزارت آموزش و پرورش کنند.

 

در برخی از شهرها دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم در مقابل اداره کل های آموزش و پرورش تجمع کردند تا گلایه های خود را اعلام کنند.

 

این گلایه ها و انتقادات موجب نشده تا وزارت آموزش و پرورش نسبت به تصمیم خود عقب نشینی کند؛ از این رو محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش با حضور در برنامه تلویزیونی در پاسخ به این پرسش که وضعیت برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم چگونه می شود، گفت: به لحاظ قانونی برای رعایت حقوق دانش آموزان باید در دو پایه نهم و دوازدهم امتحانات به صورت حضوری برگزار شود.

 

وی افزود: امتحانات پایه نهم در هدایت تحصیلی دانش آموزان و امتحانات پایه دوازدهم در پذیرش دانشگاه ها تاثیرگذار است.

 

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه اطمینان می دهیم تا بدون هماهنگی ستاد ملی کرونا تصمیمی گرفته نشود، بیان کرد: برگزاری امتحانات با هماهنگی آنها است و در زمانی مناسب با مدیریت فضای سلامت جامعه امتحانات برگزار می شود. اگر وضعیت شیوع ویروس کرونا شدت یابد در زمان برگزاری امتحانات تجدید نظر می شود.

 

وی بیان کرد: پیش بینی ما این است پس از عید فطر آزمون ها در همه پایه های تحصیلی آغاز شود و تا پیش از 28 خرداد ماه که روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است به پایان برسد.

 

وی بیان کرد: اگر محدودیت هایی را ستاد ملی کرونا ایجاد کند، متناسب با این محدودیت ها در تصمیمات نیز تغییراتی داده می شود.

کد خبر 1052889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha