معلم چراغ هدایتی در برابر ناملایمات زندگی است

معلم علم و ایمان را بر لوح جان وضمیرهای پاک دانش آموزان حک می کند وندای فطرت را در گوش آینده سازان جامعه زمزمه می زند.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛ معلم چراغ هدایت مسیر سبز زندگی برای دانش آموزان است، معلم هدایت گری است که همانند مادربرای دانش آموزان دلسوز و چون پدر برای تقویت همت و پشتکار آینده سازان جامعه می کوشد.

 

پیامبران الهی نخستین معلمین در تربیت انسان کامل بوده اند و فضائل اخلاقی، ایمانی و درس زندگی را به بشریت آموخته اند.

 

معلم علم و ایمان را بر لوح جان وضمیرهای پاک دانش آموزان  حک می کند وندای فطرت را در گوش آینده سازان جامعه زمزمه می زند.

 

توسعه همه جانبه وپایدار از بستر علم و دانایی می گذرد و تقویت علم آموزی در هر جامعه ای بستر توسعه انسانی و مهم ترین گام در تحقق توسعه همه جانبه است.

 

بی تردید اگر جامعه ای به دنبال قدرتمند شدن باشد باید قدرت علم و دانش خود را بالاتر ببرد و آموزش و پرورش مهم ترین پیش شرط  برای رفتن به سمت جامعه ای دانائی محوراست.

 

در سال های اخیر با شیوع ویروس کرونا، برای صیانت از سلامت دانش آموزان به عنوان آینده سازان جامعه، کلاس های درس تعطیل و هیاهوی مدرسه خاموش شد.

 

این سال ها معلمان آستین همت خود را در فضای مجازی بالا زدند و مشقت تدریس از راه دور را به جان خریدند تا آینده سازان جامعه از سنگر علم اندوزی و علم آموزی دور نمانند.

 

 فضای آموزشی شاد و دیگر پیامرسان های عرصه مجازی به کلاس درس تبدیل شد تا صدای خنده دانش آموزان در این فضا پیچیده و این بار درکلاس آموزش مجازی برای علم آموزی تلاش کنند.

 

در این بین تلاش های خستگی ناپذیر معلمان در شرایط کرونایی و در بستر آموزش شبکه شاد ستودنی و قابل تقدیر است.

 

معلمان با جهاد درآموزش مجازی نشان دادند که در دوران بحرانی نه تنها کلاس های درس تعطیل نمی شود بلکه با تلاشی مضاعف در صحنه آموزش به دانش آموزان حاضر می شوند و به رسالت خطیر خود عمل می کنند.

 

در شرایط بحرانی جامعه در پی شیوع بیماری کرونا حضور فرزندان دلبند خانواده های در محیط خانه موجب آرامش خاطر والدین است، گرچه در این دوران خانواده ها برای تقویت علم اندوزی بازوی آموزش و پرورش شده اند و برای والدین دارای دانش آموز پایه های ابتدایی این کار بسیار سخت شده است.

 

روز معلم بهانه ای برای قدر دانی از تلاش ها و سپاس از انسانی در مقام معلم است که هدفش تامین سلامت وبالندگی فکری آینده سازان این مرزو بوم است.

 

کودکانی که به عنوان عزیزتر از جان والدین راهی مدارس می شوند و به دست معلمان سپرده می شوند تا در سنگر علم اندوزی و در سایه توجه معلمان ببالند و رشد کنند و نهال نوپای این عزیزان به درختانی تنومند و پربار در عرصه علم و دانش تبدیل شود.

 

«12 اردیبهشت» فرصتی برای تقدیر از جایگاه رفیع معلمان و گرامیداشت یاد وخاطره ی همه ی معلمین به ویژه شهید مرتضی مطهری است.

 

 

کد خبر 1052910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha