ویژگی‌های یک مسلمان و مومن واقعی از زبان آیت الله جاودان

این استاد اخلاق تهران گفت: طبق فرمایش آیت‌الله حق‌شناس شب نوزدهم شب سرنوشت‌ها است که مقدرات انسان در آن تقدیر می‌شود‌.

به گزارش‌ خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «محمدعلی جاودان» بامداد امروز به‌ مناسبت ایام لیالی قدر در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر به سخنرانی پرداخته و گفت: طبق فرمایش آیت‌الله حق‌شناس شب نوزدهم شب سرنوشت‌ها است که مقدرات انسان در آن تقدیر می‌شود‌.

وی افزود: در شب نوزدهم مقدرات انسان برای یک‌سال نوشته می‌شود، شب بیست و یکم آن را کم‌ و زیاد می‌کنند، اعمالی که انسان انجام می‌دهد اعم از عزاداری برای اهل‌بیت(ع) و امام حسین(ع)، طلب استغفار و هر عمل خیری در  کم‌ و زیاد شدن این مقدرات تاثیر دارد، در نهایت شب بیست و سوم آن را مهر و امضاء می‌کنند.
آیت‌الله جاودان با بیان اینکه شب بیست و سوم سرنوشت همه انسان‌ها را امام‌زمان(عج) امضا می‌کنند، اظهار کرد: هشت میلیارد انسان‌ روی کره زمین زندگی می‌کنند که سرنوشت همه آن‌ها را حضرت ولی‌عصر(عج) امضا می‌کنند در واقع می‌شود گفت امضاکننده نهایی سرنوشت همه انسان‌ها امام‌زمان(عج) است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به برخی ویژگی‌های یک مسلمان و مومن واقعی عنوان کرد: راست‌گویی و پرهیز از دروغ‌گویی از ویژگی های مومن واقعی است.

وی افزود: یک مسلمان و مومن واقعی هیچ‌گاه دروغ نمی‌گوید و از این عمل زشت پرهیز دارد.

آیت الله جاودان با بیان اینکه وفای به عهد از دیگر ویژگی‌های مسلمان حقیقی و مؤمنان واقعی است، ابراز کرد: مؤمنان واقعی همواره به عهد خود وفا می‌کنند اگر کسی به عهد خود وفا نکند این نشان می‌دهد که او در ایمان خود ضعف دارد و مشخص نیست که چه عاقبتی خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ویژگی دیگر مؤمنان واقعی امانت‌داری است، گفت: مومنان واقعی در همه زمینه ها امانتداری هستند از جمله در زمینه سخنانی که به آنها گفته می شود، ما باید امانت‌دار برخی سخنان باشیم و سخن‌چینی نکنیم اگر سخن‌چینی کنیم این خیانت در امانت است.

وی افزود: اسرار مسلمانان همواره باید محفوظ بماند و جایی فاش نشود یک مسلمان واقعی اسرار مسلمانان را فاش نمی‌کند و در این زمینه امانت‌دار است.

آیت‌الله جاودان در پایان خاطرنشان کرد: از دیگر ویژگی‌های مؤمنان واقعی اطاعت از والدین است اطاعت و احترام به والدین سبب می‌شود که انسان عاقبت به خیر شود.

استاد حوزه علمیه افزود: در روایت است که به کثرت نماز و روزه اشخاص توجه نکنید به این توجه داشته باشید که تا چه حد راست‌گو، امانت‌دار، وفادار به عهد است و در احترام به والدین خود می‌کوشد.

کد خبر 1052973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha