راه اندازی ۵۰۰ واحد صنعتی در فارس با ایجاد یک خط پروپیلن

عزیزی گفت: ایجاد یک خط پروپیلن، می تواند صنعت استان فارس را متحول و دست کم ۵۰۰ واحد صنعتی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، امروز (یکشنبه 12 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران از موافقت دولت با ایجاد یک خط پروپیلن در فارس خبر داد و گفت: ایجاد خط پروپیلن از نظر صنعتی مهم است و با ایجاد این خط می توان دست کم 500 واحد صنعتی ایجاد کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس افزود: با ایجاد یک خط پروپیلن، می توان صنعت استان فارس را متحول کرد و ایجاد آن با پیگیری مستمر به تصویب هیات دولت رسیده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس اضافه کرد: این خط پروپیلن از عسلویه به استان فارس کشیده خواهد شد و در کنار آن به موضوع خط انتقال آب از دریا به استان نیز باید توجه کرد زیرا صنعت به منابع آب نیاز مبرم دارد.

وی با اشاره به منابع آبی فارس بیان کرد: استان فارس از نظر  منابع آبی در شرایط مناسبی قرار ندارد و اگر فکر اساسی نشود با بحران بزرگی مواجه خواهیم شد.

عزیزی تصریح کرد: ایجاد خطوط ریلی در کنار ابر پروژه های پروپیلن و انتقال آب باید مورد توجه قرار بگیرد تا محصولات تولید شده از استان به نقاط دیگر صادر شوند.

خاطر نشان می شود، پلی ‌پروپیلن یک پلیمر ترموپلاست است که در فیلم و ورق، قالب‌گیری دمشی، قالب‌گیری تزریقی، بسته‌ بندی غذایی، نساجی، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی، لوله، کاربردهای صنعتی و ساختمانی و اجزای خودرو مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

کد خبر 1052981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha