اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به کمیته امداد برای ایجاد اشتغال

عبدالملکی گفت: بانک مرکزی اعتبار اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) را برای سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «حجت اله عبدالملکی» در دیدار با جمعی از فعالان گروه های جهادی استان قزوین بیان کرد: گروه های جهادی باید همزمان که به ایجاد اشتغال می پردازند برای ارتقای بینش جامعه هدف هم تلاش کنند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)  ادامه داد: اقشار مختلف مردم جامعه باید بداند که جریان اقتصادی با نظریه توسعه وابسته می خواهد همه جریان اقتصاد را به غرب پیوند بزند.  

 

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما این است در جریان انقلاب اسلامی، انقلاب اقتصادی برای رهایی از ساختار دیکته شده به اقتصاد کشور نداشته ایم در نتیجه امروز با گرفتاری های زیادی روبرو هستیم.

 

عبدالملکی افزود: اگر حاج قاسم سلیمانی دوبار ترور می شود نتیجه نظریه توسعه وابسته است و تا این جریان در اقتصاد کشور حاکم باشد بازهم باید در سوریه شهید بدهیم و بازهم سردار سلیمانی ترور می شود.

 

وی اضافه کرد: نظریه توسعه وابسته کشورهای دنیا را به 2 گروه تقسیم می کند، یک سری قدرت حرکت دارند که محدود هستند که نقش لکوموتیو دارند و مابقی کشورها واگن هستند و برای حرکت باید خود را به لکوموتیو وصل کنند.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره)  تصریح کرد: صاحبان این نظریه معتقدند بهترین لکوموتیو آمریکا و اگر نشد اروپاست و برای این کار هر کاری لازم است باید انجام شود و هیچ قید و شرطی هم نداریم.

 

وی تصریح کرد: ما و آمریکایی ها رویارو و درگیر تمدنی هستیم و این لکوموتیو قبول نمی کند به ما کمک کند در نتیجه باید از آرمان بزرگ تمدن اسلامی کوتاه بیاییم و این عقب نشینی یعنی از انقلاب اسلامی و قواعد اسلام باید کوتاه بیاییم.

 

عبدالملکی گفت: براساس این تفکر، اسلام دین جهان ساز و کامل برای جامعه بشری که تولید قدرت کرده و موجب سعادت بشر می شود، نیست بلکه این نظریه اسلام را امر فردی می داند؛ صاحبان نظریه توسعه وابسته بخواهند یا نخواهند اقتصاد کشور را نابود می کنند چراکه برداشت آنها از اقتصاد کشور واگنی است که باید راننده لکوموتیو را باید راضی کند تا او را بکشد در حالی که اقتصاد ما خودش لکوموتیو دارد و دارای نیروی محرکه است اقتصاد برای تولید به هرچه نیاز دارد، ما داریم.

 

وی عنوان کرد: اقتصاد ایران لکوموتیو است چراکه به بازار نیاز دارد و ما 85 میلیون نفر جمعیت داریم از طرفی 625 میلیون نفر جمعیت همسایگانمان است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) توضیح داد: ایران در غنی ترین منطقه معدنی دنیاست بنابراین ما واگن نیستیم بلکه لکوموتیو هستیم و اگر حرکت نمی کنیم علت آن خرابی ساختارهای اقتصادی است چراکه سیستم دانشگاهی به جای تسهیل فناوری به تولید، وقت خود را صرف حل مشکل صنعت دنیا می کند.

 

وی اظهار کرد: نظام نیروی انسانی ما هم مشکل دارد چراکه آموزش لازم را برای ورود به فضای کسب و کار ندیده در واقع این نظام آموزشی کارآفرین تربیت نمی کند کارجو تربیت می کند.

 

عبدالملکی اعلام کرد: این ظرفیت اقتصادی را باید به حرکت درآورد تا مردم باور کنند که این واگن نیست بلکه لکوموتیو است؛ اقتصاد مقاومتی یعنی این ظرفیت ها را راه بیاندازیم که برای این کار نظام های مختلف چون نظام بانکی، نظام آموزشی، بهداشتی، مالیاتی و غیره باید اصلاح شود.

 

وی با اشاره به تلاش کمیته امداد برای حرکت در مسیر اشتغال و تولید خاطر نشان کرد: بانک مرکزی اعتبار اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) را برای سال 1400 به میزان 10 هزار میلیارد تومان ابلاغ کرد.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) یادآورشد: با توجه به ابلاغ این اعتبارات در زمانی زودتر از سال گذشته، فرصت کار و خدمت برایمان بیشتر خواهد بود که لازم است از این فرصت استفاده کنیم تا با تمرکز بیشتر بر اشتغال مبتنی بر تولید به توانمندسازی محرومان بپردازیم.

 

کد خبر 1053083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha