واکسن کرونا به سرعت باعث ایمنی نمی شود/ افزایش مراکز واکسیناسیون کرونا در گلستان

صداقت گفت: واکسن کرونا به سرعت باعث ایمنی نمی شود و حتی گاهی دو تا سه هفته پس از واکسیناسیون مرحله دوم طول می کشد که این ایمنی به وجود بیاید.

«سیدمهدی صداقت» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: آمارها بیانگر ثبات شیوع ویروس کرونا در استان گلستان است و در برخی از شهرها نیز میزان شیوع کرونا رو به کاهش بود و این مهم نشان می دهد محدودیت های کرونای اثربخش بوده است.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان  ادامه داد: از سویی دیگر تجربه نشان داده که همواره در موج های شیوع کرونا پس از یک روند افزایشی بار بستری بیماران به یک روند ثبات می رسیم که پس از آن بار بیماران کرونایی کاهش می یابد و به نظر می رسد در این مسیر قرار داریم.

 

صداقت با بیان اینکه پروتکل های درمانی جدید دانشگاه و کشور باعث شده که بار جانباختگان کرونایی نسبت به میزان مبتلایان کاهش یابد، یادآور شد: از این به بعد با طرح واکسیناسیون کرونا رو به رو هستیم که کار بسیار سنگین و وقت گیر است و امیدواریم بتوانیم از پس آن به خوبی بر بیایم.

 

وی با بیان اینکه واکسن کرونا در دو نوبت تزریق می شود و امیدواریم بتوانیم به خوبی از پس آن بر بیایم، ابراز داشت: براساس طرح ملی واکسیناسیون کرونا کادر بهداشت و درمان بخش های خصوصی و دولتی واکسینه شدند و پس از آن وزارت بهداشت گروه سنی بیش از 80 سال را برای واکسیناسیون در نظر گرفت و با توجه به بار مراجعه و تعداد واکسن موجود از چهارشنبه هفته گذشته واکسیناسیون را آغاز کردیم و در شهر گرگان بالغ بر 200 نفر روزانه واکسینه می شوند.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان خاطرنشان کرد: ثبت نام برای واکسیناسیون کرونا نداریم و آن چیزی که به مردم توصیه می کنیم این است که برای دریافت واکسن نیاز به مراجعه به مکانی نیست و مردم اطلاعات پرونده سلامت خود را تکمیل کنند.

 

صداقت بیان کرد: تاکنون بالغ بر یک هزار و 500 سالمند بیش از 80 سال در گلستان واکسینه شدند و درصدد این هستیم که مراکز واکسیناسیون را در استان گلستان افزایش دهیم تا این اقدام با سرعت بیشتری انجام شود.

 

وی یادآور شد: مطابق برنامه ریزی وزارت بهداشت واکسیناسیون گروه سنی 75 تا 80 سال نیز از هفته آینده آغاز می شود و قطعا در این گروه سنی با افراد بیشتری رو به رو هستیم.

 

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان بیان کرد: واکسن به سرعت باعث ایمنی نمی شود و حتی گاهی دو تا سه هفته پس از واکسیناسیون مرحله دوم طول می کشد که این ایمنی به وجود بیاید و لذا کسانی که واکسینه می شوند باید از ماسک استفاده کنند.

 

کد خبر 1053275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha