کمک رسانی به ۱۲۲ نفر حادثه دیده سیل و ‌آبگرفتگی در خراسان جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از امدادرسانی نیروهای امدادی این جمعیت به ۱۲۲ نفر حادثه دیده سیل و آبگرفتگی در ۱۵ منطقه از استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد حمزه اسعدزاده» امروز (۱۴ شهریور) با اعلام این خبر به رسانه های گروهی بیان کرد: بارش های رگباری بهاری روز گذشته باعث خسارت های مادی به برخی از اهالی روستاها و عشایر استان شد.

 

وی با اعلام اینکه بیشتر امداد رسانی ها در شهرستان درمیان انجام شده است، گفت: بین ۲۹ خانوار مناطق دادران، درمیان، طبس مسینا، نقنج، فورگ، هندر، سیدان و اسدیه این شهرستان اقلام زیستی و غذایی توزیع شده است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه نیروهای امدادی نیز برای امداد رسانی به دیگر نقاط استان از جمله تپه طاق، دقت آباد، بند دره، درح، شوشود و چاهک موسویه اعزام شده اند، افزود: انتقال ۲۲ نفر به محل امن، تخلیه آب از ۲۵ منزل مسکونی، رهاسازی دو خودرو گرفتار در سیل از دیگر اقدامات نیروهای امدادی هلال احمر بوده است.

 

اسعدزاده ادامه داد: با اعزام تیم های امدادی به ۱۵ نقطه متاثر از سیل و آبگرفتگی ۱۲۲ نفر نجات یافتند.

 

وی با بیان اینکه در پی هشدار هواشناسی از دوشنبه هفته جاری ۱۴۰ نفر نیروی امدادی آماده باش کامل هستند، اظهار داشت: امداد رسانی ها اخیر به متاثرین از سیل و آبگرفتگی توسط ۳۲ امدادگر و نجاتگر در قالب ۹ تیم امدادی انجام شده است.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه مرکز ۱۱۲ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به حوادث احتمالی است، گفت: هم استانی ها در صورت بروز حادثه ضمن حفظ خونسردی با این مرکز تماس گرفته و یا به نزدیکترین پایگاه امدادی هلال احمر مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1053293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha