نیازمند تربیت هنرمندانی با پشتوانه علمی و هنری غنی هستیم

ناظمی گفت: فعالیت های فرهنگی و هنری زمانی می‌تواند به جایگاه و مفهوم اصلی خود دست یابد که هنرمندانی شایسته با پشتوانه علمی و هنری غنی تربیت شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در مراسم تجلیل از دبیران هنرستان های میرک، کوثر و اقبال آذر اظهار داشت: فعالیت های فرهنگی و هنری زمانی می‌تواند به جایگاه و مفهوم اصلی خود دست یابد که هنرمندانی شایسته با پشتوانه علمی و هنری غنی تربیت شوند و هنرستانها بهترین مکان برای تربیت نسلی هنرمند و فرهیخته محسوب می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نقش اساتید هنرستانها در دست‌یابی به اهداف تربیتی هنرجویان را مهم ارزیابی کرد و گفت: اساتید فرهیخته‌ هنرستانها با آموزش‌های تخصصی و همچنین تربیت هنرمندان متعهد، در کنار تولید آثار هنری، نقشی اثرگذار در بالندگی هنر استان ایفا می‌کنند.

وی، با اشاره به اینکه اگر در دوره های قدیمی هنر سینه به سینه و به شیوه استاد شاگردی انتقال می‌یافت، امروز باید با ساختارهای جدید نسبت به تربیت هنرمندان شایسته اقدام شود، گفت: هنرستان ها  باید در تربیت نسل جدید از هنرمندان توانمند  با تکنولوژی نوین و با تکیه بر هنرهای سنتی اهتمام داشته باشند تا در آینده نیز مفتخر به حضور اساتیدی نام‌آور باشیم.

ناظمی هنرجویان هنرستانها را آینده‌سازان عرصه‌ فرهنگ و هنر دانست و تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم روح و روان جامعه در زیر سایه درخت تناور فرهنگ و هنر بیاساید می‌بایست این درخت را قدر بدانیم و پرورش دهیم و این امر در سایه تربیت نسلی هنرمند و به واقع اهل فرهنگ امکان پذیر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی بر لزوم ترسیم نقشه‌ راهی جامع و کامل در توسعه‌ی فعالیت هنرستانها تاکید کرد تا در عین تربیت نسلی فرهیخته، آیندگان نیز از این نقشه راه بهره گیرند.

وی همچنین بر لزوم مهارت‌افزایی و کیفیت بخشی به فعالیت هنرستانها و ارتقای محتوا و همچنین توجه بر تربیت در کنار تعلیم در این فضاهای فرهنگی و هنری تاکید کرد.

کد خبر 1053371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha