کمک مومنانه مازندرانی‌ها به پیشمرگان کرد مسلمان مریوان و سروآباد

سردار ملکی گفت: امسال هم زمان با ماه مبارک رمضان۲۷۰ بسته معیشتی برای رزمندگان و پیشمرگان کرد مسلمان مریوان و سروآباد ارسال شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(۱۳اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در راستای شرکت در رزمایش مومنانه، گفت: امسال همچون سال گذشته تعدادی بسته معیشتی (به تعداد ۲۷۰ بسته) با پیگیری این اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران و با همکاری بسیج سازتدگی سپاه کربلا و دفتر نمایند ه ولی فقیه برای رزمندگان و پیشمرگان کرد مریوان و سروآباد ارسال شده است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران علت این کمک‌ها را ارتباط دلی بین رزمندگان هم‌سنگر بومی و غیربومی دانست و افزود: پیشمرگان کرد مسلمان با رزمندگان غیربومی از دوران دفاع مقدس تاکنون ارتباط دلی داشته و با هم در ارتباط هستند.

 

سردار ملکی یادآور شد: معاون راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح در دوران جنگ فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا بود، سرلشگر ایزدی دو استان کردستان و آذربایجان غربی را فرماندهی می‌کرد و ستاد کل مجموعه‌ای با نام هیات رزمندگان غرب و شمال غرب را در کل کشور تشکیل داد، هر یک از استان‌ها را معین شهرهای استان قرار داد، معین مریوان و سروآباد، مازندران و گلستان و گیلان بودند و نیروی انسانی و کمک اعزام می‌کردند.

 

وی اذعان کرد: استان مازندران از سال ۵۹ الی ۷۵ به منطقه مریوان،  نیرو اعزام می‌کرد، بین نیروها ارتباط ایجاد شد برخی وصلت کردند، الان هم هر ساله به‌طور مشترک همایش دورهای برگزار می‌کنیم.


سردار ملکی اعلام کرد: در پی فرمان سرلشکر ایزدی برای کمک به پیشمرگان کرد مسلمان مریوان و سروآباد، ما با هماهنگی با فرمانده سپاه این دو منطقه ۲۲۰ بسته معیشتی به ارزش ۵۰۰ هزار تومان و ۵۰ کارت هدیه به ارزش هر کدام ۳۰۰ هزار تومان را برای ارسال آماده کردیم و دیروز تحویل فرماندهان سپاه دادیم قرار شد طی مراسمی به دست پیش‌مرگان نیازمند برسد.

کد خبر 1053378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha