برگزاری مراسم گشایش نکوداشت هفته شیراز در مسجد «نصیرالملک»

جعفری گفت: مراسم گشایش نکوداشت هفته شیراز در مسجد «نصیرالملک» شیراز به صورت محدود برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، امروز (سه شنبه 14 اردیبهشت) با اشاره به برنامه های روز «شیراز» در جمع خبرنگاران به صورت مجازی گفت: هفته شیراز با ۱۳ رویداد فرهنگی و هنری برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز افزود: بدین ترتیب ساعت 18 و 30 چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت، مراسم گشایش نکوداشت هفته شیراز در مسجد «نصیرالملک» با حضور مدیران و مسئولان شهری و به‌ صورت محدود برگزار و از طریق شبکه‌ های اجتماعی به‌ صورت زنده پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت نیز در سینما «گلستان» شیراز محصولات چند رسانه‌ ای و سینمایی شهرداری شیراز در قالب مجموعه «دیبای منقش» رونمایی خواهد شد.

جعفری با اشاره به سایر برنامه های این هفته بیان کرد: ساعت 18 جمعه ۱۷ اردیبهشت نشست «آیین‌های مردم شیراز در رمضان» در مرکز شیرازشناسی برگزار خواهد شد که در آدرس اینستاگرامی  @farhangi.shiraz  و @shirazshenasi.ir به صورت زنده نیز پخش می شود.

وی ادامه داد: روز شنبه ۱۸ اردیبهشت در مراسمی کتابخانه فرهنگسرای «شهروند» با بهره‌ گیری از بخش تخصصی شهروندی افتتاح خواهد شد و محصولات شهروندی تولیدی سازمان شامل ۱۰ جلد کتاب کودک ،۲عروسک و چهار محصول چندرسانه‌ ای رونمایی می شوند.

جعفری اضافه کرد: یکشنبه ۱۹ اردیبهشت، شب موسیقایی هفته نکوداشت شیراز برگزار می شود و آلبوم «ترانه شیراز» که بازآفرینی قطعات فولکلور شیرازی است، اجرا می‌شود.

وی اعلام کرد: دوشنبه ۲۰ اردیبهشت برنامه ‌ای با عنوان «مکتب عشق» در خانه «زینت ‌الملک» برگزار مخواهد شد و هنرمندان پیشکسوت رشته‌ های خاتم، گل و مرغ، قلمزنی و کاشی هفت‌ رنگ که شیراز در آنها صاحب مکتب است به معرفی این هنرها در قالب کارگاه تجربی می ‌پردازند.

جعفری افزود: سه ‌شنبه ۲۱ اردیبهشت مراسم بزرگداشت زنده ‌یاد «سیمین دانشور» و آیین پایانی و معرفی برگزیدگان جایزه پژوهش‌های ادبی «سیمین» در سینما «فرهنگ» شیراز برگزار خواهد شد و چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت 20 کتاب‌ از کتاب های تولیدی شهرداری شیراز در حوزه شاخص‌ های هویتی و تمدنی در یک سال اخیر در  تالار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران-مرکز فارس رونمایی می‌شود.

وی اعلام کرد: در اختتامیه جشنواره «شهروند برگزیده» در پنج شنبه ۲۳ اردیبهشت، سه شهروند فعال و مشارکت‌ جو به ‌عنوان شهروند برگزیده شیراز در حوزه مشارکت‌های اجتماعی معرفی خواهند شد و به آنها نشان و تندیس شهروند برگزیده و جایزه  ۵۰۰ میلیون ریالی اهدا می شود.

کد خبر 1053490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha