سهل انگاری پیمانکار شرکت گاز دلیل آ‌بگرفتگی روستای صمدآباد خوسف

آخوندی با اشاره به آبگرفتگی روستای صمدآباد شهرستان خوسف در جریان بارندگی روزهای گذشته گفت: دلیل این آبگرفتگی سهل انگاری پیمانکاران شرکت گاز بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی آخوندی» امروز (15 اتردیبهشت) در ستاد مدیریت بحران شهرستان خوسف که با حضور دستگاه های متولی برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردم در زمان بحران شرط مهمی برای گذر از خسارت های احتمالی است لذا مردم باید با توجه به اخطاریه های مدیریت بحران و هواشناسی موارد ایمنی و اقدامات لازم را در جهت کاهش خسارت های احتمالی انجام دهند.

 

فرماندار خوسف با تأکید بر اینکه بی توجهی و عدم رعایت مردم به هشدارهای مدیریت بحران سبب می شود تا اقدامات امدادی و عملیاتی نیروهای امدادی هم چاره ساز نباشد، گفت: دهیاران، متولی مدیریت بحران در روستاها هستند و باید اطلاع رسانی دقیق را انجام دهند.

 

وی بر لزوم هم افزایی دستگاه های مدیریت بحران و پشتیبان در زمان وقوع بحران تأکید کرد و افزود: تیم های برآورد خسارت سیل، باید به صورت منطقی و دقیقی خسارت های ناشی از سیل در شهرستان خوسف را برآورد  کنند.

 

وی با اشاره به اینکه برخی بندسارها در شهرستان خوسف بعد از وقوع سیل مشکلاتی را برای روستاهای پایین دست ایجاد کرده است، گفت: متولی بندسارها باید با همکاری جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و اداره امور عشایری مشخص شوند تا سازمان متولی، پیگیری های لازم را انجام دهد.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه بندسارها باید مقاوم سازی و سرریز داشته باشند، افزود: دستگاه های متولی باید مجوزهای بندهای بالادست روستاها را بررسی کنند.

 

آخوندی با اشاره به آبگرفتگی روستای صمدآباد شهرستان خوسف در جریان بارندگی‌ های اخیر، گفت: دلیل این آبگرفتگی سهل انگاری پیمانکاران شرکت گاز بوده است لذا توجیه پیمانکاران باید توسط دستگاه های مربوطه انجام شود.

 

وی تصریح کرد: پیمانکاران باید در جریان هشدارهای مدیریت بحران باشند، همچنین تمام پیمانکاران موظفند در بحران ها همکاری کنند.

 

گفتنی است تیم های برآورد خسارت سیل در شهرستان خوسف در حال برآورد خسارت های ناشی از سیل هستند.

 

کد خبر 1053711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha