۵۴ هزار کودک در استان اردبیل زیر پوشش برنامه پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۵۴ هزار کودک در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته مشارکت داشته اند که حدود یک درصد آنها به دلیل تنبلی چشم به چشم پزشک معرفی شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «بهزاد ستاری» امروز (15 اردیبهشت ماه) در نشست خبری به مناسبت افتتاحیه برنامه پیشگیری از تنبلی چشم گفت: 54 هزار کودک در برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته مشارکت داشته اند که حدود یک درصد آنها به دلیل تنبلی چشم به چشم پزشک معرفی شده اند.

 

مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: از این تعداد 1500 نفر نیز به دلیل سایر اختلالات چشمی به پزشک معرفی شده اند که این غربالگری زمینه ای برای پیشگیری از آسیب های چشم در کودکان است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: این طرح با همکاری مراکز جامع خدمات بهداشت، اپتومتریست ها، چشم پزشکان، مراکز مثبت زندگی و بخش خصوصی از جمله مهدهای کودک صورت می گیرد.

 

ستاری اضافه کرد: با توجه به آمار کنونی کلاس های نابینایان نشان می دهد که این طرح زمینه کاهش نابینایان و کم بینایان را در استان فراهم کرده است و کودکان در سنین بالا از آسیب های چشمی در امان هستند.

 

وی خاطر نشان کرد: والدین باید همکاری بیشتری در این طرح داشته باشند تا کودکان از خطرات تنبلی چشم مصون بمانند.

 

مدیر کل بهزیستی استان افزود: امسال نیز از امروز 15 اردیبهشت ماه این طرح در استان آغاز و تا پایان سال اجرا می شود و 87 پایگاه در این طرح مشارکت خواهند داشت.

 

ستاری اظهار داشت: متاسفانه شرایط شیوع بیماری کرونا اجرای این طرح را با کندی مواجه کرده است اما تلاش خواهیم کرد که با همکاری نهادها تمامی کودکان استان زیرپوشش این طرح قرار گیرند.

 

کد خبر 1053717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha