دزفول به عنوان پایلوت توسعه ورزش روستایی ورزش بومی خوزستان برگزیده شد

مشاور ورزشی فرماندار دزفول از ‌تجهیز خانه های ورزش روستایی و انتخاب دزفول به عنوان شهر پایلوت برگزاری بازی های بومی و محلی خبر داد.

«محسن معزی فر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول، از ‌تجهیز خانه های ورزش روستایی و انتخاب دزفول به عنوان شهر پایلوت برگزاری بازی های بومی و محلی خبر داد و اظهار کرد: روستاهای مختلف در دزفول از ظرفیت‌های مطلوبی برخوردار بوده و زنده کردن و تقویت بنیه ورزش روستایی در افزایش هویت و نشاط روستاییان موثر است.

 

مشاور ورزشی فرماندار دزفول اضافه کرد: تاکنون سه خانه‌های ورزش روستایی در دزفول تجهیز شده‌ و این روند تا رسیدن به ۲۰ خانه ورزش روستایی ادامه می یابد.

 

وی با بیان اینکه اجرای برنامه حرکات اصلاحی برای زنان روستایی از برنامه‌های ملی این طرح است افزود: نماینده ‌و فرماندار دزفول این برنامه ملی را با جدیت در پیش گرفته اند تا سلامت زنان روستایی نیز ارتقا یابد.

 

معزی فر با اشاره به گستردگی و شمار روستاهای مختلف دزفول و ظرفیت‌های مطلوبی که برخوردارند ابراز کرد: باید با شناخت دقیق و برنامه ریزی منظم ای این ظرفیت های بالقوه به بهترین شکل ممکن استفاده کرد؛ به جرات می‌توان گفت که هیچ مقوله‌ای همچون ورزش در توسعه فرهنگی و ارتقای سطح نشاط در روستاها اثرگذار نیست و جوانان را به ماندن در روستا امیدوار نمی‌کند.

 

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مشکلات و مسایل اقتصادی و شغلی، با توسعه ورزش روستایی تا حدودی در کاهش مهاجرت از روستاها کاسته شود.

 

کد خبر 1053719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha