۲۴۶۵ پروژه در روستاهای خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید ۲ هزار و ۴۶۵ پروژه با هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در روستاهای خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد فرهادی» امروز (۱۵ اردیبهشت) در شورای اداری استان اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید با اضافه شدن چهار نقطه شهری به استان، در حال حاضر ۳۱ شهر در خراسان جنوبی داریم و ۵۹ درصد مردم شهرنشین هستند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی افزود: در دوره ششم انتخابات شورای شهر نامزدها برای ۱۵۹‌ کرسی در استان رقابت می‌کنند و آموزش شوراها، دهیاران و شهرداری‌ها در دوره‌های مختلف برای آشنایی آنان با شرح وظایفشان برگزار شده است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای دولت تدبیر و امید نیز ۶ هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۵۸، سوخت و ارزش افزوده به شهرداری‌های استان اختصاص یافته است، بیان کرد: در دولت تدبیر و امید ۸۲۸ میلیارد ریال در دولت اول و در دولت دوم ۲ هزار و ۴۶۷ میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها واریز شده که در دوره دوم افزایش ۲ برابری داشته است.

 

فرهادی با بیان اینکه در مدت یاد شده ۹۹ مورد تجهیزات تخصصی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته است، تصریح کرد: همچنین ۲۸۷ دستگاه ماشین‌آلات خدماتی با کمک ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دولت به شهرداری‌های خراسان جنوبی اختصاص یافته است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: در مجموع طی این سال ها ۳۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت برای اجرای ۲۸ پروژه به شهرداری‌های استان تخصیص یافته است.

 

فرهادی به وجود هزار و ۷۸۰ روستا دارای سکنه و ۹۰۴ روستا دارای شورای اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: ۲ هزار و ۴۶۵ پروژه با هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال در روستاهای خراسان جنوبی طی هشت سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

 

وی در پایان از مدیران درخواست کرد با توجه به اینکه به پایان سال مالی نزدیک می شویم در موعد مقرر اعتبارات را جذب کنند تا جذب واقعی و عملکردی داشته باشیم.

کد خبر 1053879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha