راهپیمایی روز جهانی قدس در هيچ نقطه ای از استان برگزار نخواهد شد

حجت الاسلام سلطانی گفت: به لحاظ ملاحظات اجتماعی در فراگیرشدن موج چهارم ویروس کرونا در کشور و محدوديت‌هاي ناشي از شيوع آن هيچ‌گونه راهپیمایی تحت عنوان روز جهانی قدس در هيچ نقطه‌اي از استان برگزار نخواهد شد.

حجت الاسلام «محمد سلطانی» در گفتگو باخبرنگار  خبرگزاری شبستان از مشهد، در خصوص اهم برنامه‌های بزرگداشت روز جهاني قدس در17  اردیبهشت‌ماه 1400 گفت: به لحاظ ملاحظات اجتماعی در فراگیرشدن موج چهارم ویروس کرونا در کشور و محدوديت‌هاي ناشي از شيوع آن هيچ‌گونه راهپیمایی تحت عنوان روز جهانی قدس در هيچ نقطه‌اي از استان برگزار نخواهد شد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به برنامه های روز قدس بیان کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌ا... العظمی امام خامنه‌ای‌مدظله‌العالی به مناسبت روز جهانی قدس- روز جمعه 17 اردیبهشت‌ماه ساعت 11 صبح به‌صورت زنده از شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی خطاب به ملت بزرگ ایران و مسلمانان جهانپخش می شود.

 

وی افزود: سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه و روز جهانی قدس مورخه 17/2/1400 مشهدمقدس ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین خواهند بود و اقامه نماز جمعه به امامت حضرت آیت‌ا... علم‌الهدی نماینده محترم ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مشهد مقدس در صحن پیامبر اعظم«ص» حرم مطهر رضوی برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلطانی آغاز مراسم نماز جمعه را ساعت 45/11 صبح و با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی و حضور خادم‌یاران سلامت دانست و گفت: پوستر، کارتن پلاست، پرچم فلسطین و حزب ا... لبنان در مقابل جایگاه و جانمایی پرچم بزرگ فلسطین در صحن پیامبر اعظم (ص) توزیع خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: آذین‌بندی خودروکفی، نصب پرچم‌های فلسطین و مقاومت اسلامی، تصاویر سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج ‌قاسم سلیمانی و حرکت در سطح شهر با اجرای ویژه ‌برنامه‌های پیش بینی شده از جمله فعالیت های پیش بینی شده در روز جهانی قدس است.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: آتش‌زدن پرچم آمریکا و اسرائیل و اجرای سرود در شب جمعه مورخه 16 اردیبهشت‌ماه توسط معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه امام رضا (ع) با همکاری حوزه بسیج شهدای شهرداری مشهد و مرکز رسیدگی به امور مساجد انجام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: نصب پرچم بزرگ فلسطین در میدان فلسطین و میدان بیت المقدس، فضاسازی شهری و برجسته سازی نمادهای قدس شریف، تهیه محتوا و پخش از تلوزیونهای شهری، برپایی نمایشگاه و مسابقه کاریکاتوری در عرصه میدان شهدا، نمایشگاه پل گالری، برگزاری جشنواره چند رسانه‌ای قدس و فلسطین، توزیع پرچم‌های انتفاضه فلسطین و حزب ا... لبنان جهت خودروهای شخصی و نصب پوستر در اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی، تاکسی‌ها و قطارشهری مشهد در سطح شهر توسط شهرداری مشهد در روز جهانی قدس انجام خواهد شد.

 

حجت الاسلام سلطانی با بیان اینکه در روز جهانی قدس جوانان در سر چهارراه‌ها همراه با تراکت منقوش به شعار و دست نوشته و اجرای سرودهای متنوع می پردازند؛ گفت: ویژه برنامه های معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی با شعار محوری ِانَّنَا‌الیَوم‌نَکونُ‌اَقرَبُ ِالَی‌القُدس شامل فضاآرایی اماکن متبرکه رضوی پوشش تصویری نمایشگرها در رابطه با قدس برگزار می شود.

 

وی برگزاری شب شعر بین‌المللی قدس، دعوت از هنرمندان و خلق آثار هنری از قدس و فلسطین و اهدا به نمایندگان جهاداسلامی فلسطین، برپایی نمایشگاه قدس پاره تن اسلام است در صحن قدس، برپایی دو نگارخانه‌ قدس در حرم مطهر، برپایی همایش بین‌المللی قدس، حضور کودکان حوزه بین الملل در حمایت از کودکان فلسطینی، برگزاری ویژه برنامه قرآنی، تولید شعر و سرود به چند زبان با موضوع قدس را از دیگر برنامه های روز جهانی قدس اعلام کرد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری 24ساعت سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی با محویت قدس، روایتگری در فضای مجازی با محوریت قدس، برگزاری شب شعر در حوزه بین‌الملل، تولید آثار هنری کشوری و بین‌المللی در شبکه های اجتماعی، سلسله وبینارهای تخصصی قدس، هماهنگی با شبکه های مختلف جهت پوشش خبری از دیگر اقدمات این شورا برای روز جهانی قدس می باشد.

 

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه های ما به مناسبت روز جهانی قدس حضور کارشناسان سیاسی برای افشای جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی در برنامه‌های صدا وسیمای استان به ویژه برنامه افطار و سحر خواهد بود.
 
 

 

 

کد خبر 1053897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha