استفاده از مشارکت های مردمی سیاست اصولی کمیته امداد برای تسهیل خدمت رسانی به مددجویان است

حجت الاسلام عالیشاه با بیان اینکه افزایش مراکز نیکوکاری و واگذاری امور مددجویی به این مراکز به معنای تعطیلی کمیته امداد نیست، گفت: استفاده از مشارکت های مردم یکی از سیاست های اصولی کمیته امداد برای تسهیل خدمت رسانی به مددجویان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،‌حجت الاسلام «بشیر عالیشاه» امروز(۱۵اردیبهشت)در دیدار با فعالان مراکز نیکوکاری سیمرغ با اشاره به بحث پایش فقر در استان مازندران و نیازمندی، اظهار کرد: یک نفر برای سیر کردن شکم خود به ۷۵۰ هزار تومان درآمد ماهیانه نیاز دارد، در حالی که مستمری پرداختی ما به مددجویان یک نفره؛ ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، چهار نفره ۹۰۰ تومان، پنج نفره و پنج نفره به بالا حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است‌.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران افزود: مددجویان ما مشکلاتی از قبیل درمان، مسکن، اشتغال و ...دارند، از این رو حمایت مراکز نیکوکاری از این نهاد تاثیر بسزایی دارد، متاسفانه مددکاران معاونین حمایت درگیر کار سیستمی هستند و به موقع نمی‌توانند در میدان حضور پیدا کنند، اینجا است که اقدامات به‌موقع مراکز نیکوکاری همچون نشر سریع اخبار فوتی‌های مددجویی یا درخواست عضویت و ... کارساز است‌.

 

حجت الاسلام عالیشاه تصریح کرد: کار در کمیته امداد جهادی است، همکاران باید همیشه در دسترس باشند، در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان هر روز با مراکز نیکوکاری دیدار داریم تا به دردودل‌های این مراکز توجه کنیم و مشکلات را به حداقل برسانیم.

 

وی گفت: در سال جاری، ۱۹ محور برایمان تعریف شده است تا بدانیم در حوزه‌های مختلف چه اقداماتی را در دستور کار قرار دهیم، درخواستمان از مراکز نیکوکاری مطالعه این محورها است تا اگر خدا بخواهد خروجی خوبی داشته باشد، در ضمن از طرح‌های نو استقبال می‌کنیم و در مراکز شورای نیکوکاری بررسی خواهد شد‌.

 

این مسئول یادآور شد: ما در مباحث مختلف مشکلاتی داشتیم که بنا بر اعتراض مراکز نیکوکاری بررسی شد، در بحث دستگاه پوز تا پایان سال جاری تمامی مراکز تجهیز خواهند شد، اگر همدل باشیم و رفتار نوع‌دوستانه پیشه کنیم موفق خواهیم بود.

 

وی اضافه کرد: در خدمت‌رسانی به این محرومین خساست به خرج ندهید، تا مشکلشان حل شود، این موضوع مهم است، خدمت را صادقانه ارائه بدهید، در حوزه اشتغال در شان کمیته امداد عمل کنید، برخی از طولانی شدن دریافت وام گلایه دارند، در حالی که می‌شود مدت زمان را به حداقل رساند، نداریم و نمی‌شود را در اینجا مطرح نکنید بگویید داریم.

 

حجت الاسلام عالیشاه تاکید کرد: از انجام کار سوری در کمیته امداد بپرهیزید، همه چیز واقعی دیده شود، وقتی شخصی استحقاق دارد چرا تسهیلات ندهیم؟ باور کنید می‌توان کار را با سرعت و دقت پیش برد تا مردم راضی باشند، ما با نیازمندان و یتیمان سروکار داریم اگر به امورشان توجه نکنیم مسلمان‌نما هستیم، با پاکی و صداقت با لذت کار کنید و پول حلال به خانه ببرید‌‌.

 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران ادامه داد: در ماه مبارک رمضان در کنار توزیع بسته معیشتی، احیای فرهنگ خیر و احسان را مدنظر بگیرید، سیاست راهبری کمیته امداد توانمندسازی است.

 

این مسئول ضمن تشکر از مرکز نیکوکاری مزین به نام شهید کشوری، بیان کرد: این مرکز در شهرستان سیمرغ بسیار موفق عمل کرد، اینکه مزین با نام شهید کشوری است برای ما افتخار است و امیدواریم با ارائه خدمات شایسته به نیازمندان، دل شهدا را شاد کنیم.

 

وی اذعان کرد: پرونده‌ها به‌صورت محرمانه از کمیته امداد برای مدارس ارسال می‌شود، ۳۶ نوع خدمت کمیته امداد از طریق مددکاران و عاملین اجرایی باید ثبت شود، ورود به سیستم نظام جامع برای فعالان این مراکز بلامانع است و شماها همکاران ما هستید.

 

حجت الاسلام عالیشاه با تاکید بر اینکه در بررسی پرونده‌ها دقت لازم را داشته باشید، ادامه داد: در سیاست جدید از مردم به مردم، به معنای تعطیلی کمیته امداد نیست بلکه برای خودش همکارانی در شهرها و استان‌ها برگزیده است، تمام خدمات امداد در جای خود قرار دارد، به دلیل ضعیف شدن کمک‌های دولت نیاز به هم‌افزایی با خیرین داریم که ظرفیتش در مراکز نیکوکاری نهفته است.

کد خبر 1053913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha