امام خمینی در مقابل استکبار ایستاد و جرأت مقابله با استکبار را در مردم ایجاد کرد

سخنرانان دومین کنگره بین المللی قدس شریف بیان کردند: محور مقاومت امروز در جهان می‌درخشد؛ با وجود اتحادی که دشمنان اسلام علیه جبهه مقاومت تشکیل داده‌اند، هر روز با شکست جدیدی روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان، علامه راجا ناصر عباس جعفری دبیرکل وحدت مسلمین پاکستان، در دومین روز از برگزاری کنگره قدس شریف که در قم در حال برگزاری است، روز قدس را پیروی تمام مردم جهان از امام خمینی (ره) در اظهار همدردی، همدلی و همبستگی با مستضعفان و مظلومان جهان با زبان روزه توصیف کرد و گفت: امام خمینی به دنبال بیدار کردن مردم جهان بود؛ به دنبال این بود تا به مردم بفهماند که مستکبران به دنبال خرید و فروش مردم برای انجام حرکت‌های مختلف سیاسی اجتماعی هستند.

 


دبیرکل وحدت مسلمین پاکستان ادامه داد: امام خمینی فهماند که مستکبران بعد از رسیدن به خواسته‌هایشان و در دست گرفتن حاکمیت، هیچ اعتراض و سرپیچی را بر نمی‌تابند و با مردم به عنوان یاغی برخورد کرده و آن‌ها را مورد ظلم و ستم قرار می‌دهند.
علامه راجا ناصر نتیجه گرفت: با شناخت این روش‌های استکبار جهانی، باید با هم متحد شویم و نجنگیم؛ چون شیطان بزرگ آمریکا این رفتارهای مسلمانان را می‌نگرد و در این بین دستور می‌دهد.


وی ایستادگی و قیام امام خمینی (ره) در برابر مستکبران جهان را به منظور رفع زور گوئی، ظلم و ستم آن‌ها توصیف کرد و ابراز داشت: با این حرکت امام خمینی (ره) اکثر مردم جھان بیدار شدند وشعار ضد استکباری سر دادند.
دبیرکل وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به هفته وحدت و تأثیر آن در وحدت مسلمانان جهان امام خمینی (ره) را حکیم امت توصیف کرد و گفت: امام خمینی (ره) هم حکیم بود و هم دشمن را خوب شناخته بود؛ بنابراین عالم استکبار را مجبور کرد که کنار برود تا خود مردم برای سرنوشت خود تصمیم بگیرند.


علامه راجا ناصر در پایان گفت: یوم قدس، یوم المقاومه، یوم آزادی فلسطین، یوم آزادی قدس، یوم اتحاد بین المسلمین جھان است که باید به همین مناسبت دشمن اسلام و مسلمانان را خوب بشناسیم.

 

 


بنابرگزارش خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین معتوق دبیرکل جریان همبستگی اسلامی کویت، در دومین روز از برگزاری کنگره قدس شریف در قم، وجود اسرائیل را در معرض تهدید توصیف کرد و گفت: نابودی اسرائیل نزدیک است.
حجت‌الاسلام والمسلمین معتوق محور مقاومت را دارای دستاوردها و موفقیت‌های بزرگی عنوان کرد و اظهار داشت: محور مقاومت امروز در جهان می‌درخشد؛ با وجود اتحادی که دشمنان اسلام علیه جبهه مقاومت تشکیل داده‌اند، هر روز با شکست جدیدی روبه‌رو می‌شوند.


وی پیروزی محور مقاومت را حاصل بیداری ملت‌ها و شناخت دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان دانست و گفت: مردم قدس شریف در غزه قیام کرده اند، انتقاضه دیگری را برپا کرده اند. باجود همه توطئه ها شاهد این انتفاضه هستیم. براساس ایمانی که به خدای متعال  و اعتقاد به اسلام داریم برای عزت، شرف و آزادی سازی قدس با هم متحد شویم.


دبیرکل جریان همبستگی اسلامی کویت تصریح کرد: آزادی قدس بسیار نزدیک است، در آستانه نابودی اسرائیل هستیم؛ مطمئن هستیم جهان به سمتی حرکت می کند که خداوند آن را می خواهد، روزی که جهان پس از عدل خواهد شد. جهان به این سمت در حال حرکت است و هیچ کس و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند مانع آن شود.

 

 


ملت و دولت آذربایجان با ملت فلسطین همراه هستند

بنابرگزارش خبرگزاری شبستان، دکتر نورالله فواد عزت، معاون شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده امروز در دومین روز از دومین کنگره قدس شریف، با تقدیر از امام خمینی (ره) برای نامگذاری روز قدس گفت: جهان نباید در برابر ظلمی که مردم فلسطین می‌شود ساکت بماند؛ اگر کسی باشد که به هیچ وجه نتواند کمک کند، حداقل می‌تواند این تظلم خواهی را با صدای خود با گوش دنیا برساند.


وی با اشاره به روابط نزدیک مردم و دولت آذربایجان با مردم فلسطین و تعاملات دیپلماتیک بین جمهوری آذربایجان و تشکیلات خودگردان ملی فلسطین اظهار داشت: اسناد مختلفی در زمینه همکاری در زمینه های مختلف بین فلسطین و آذربایجان امضا شده است.
دکتر فؤاد عزت با ابراز نگرانی از به رسمیت شناخته شدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت آمریکا به این شهر تصریح کرد: این کار با قوانین بین المللی و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مغایرت دارد. این تصمیم می تواند منجر به عوارض خطرناکی در خاورمیانه شود.


وی با اشاره به بیانیه اجلاس رهبران دینی جهان در باکو اظهار داشت: در این اجلاس از همه مشارکین اجلاس خواسته شده است تا برای جلوگیری از تحریکات و خشونت علیه مقدسات همه ادیان از جمله مسجد شریف اقدسی که مکان مقدس همه ی ادیان سماوی می‌باشد گام‌های عملی بردارند.
دکتر فؤاد عزت تصریح کرد: مردم آذربایجان همیشه از آرمان مردم فلسطین حمایت کرده و می کنند. زیرا ما به خوبی می دانیم اشغال چیست، تبعید چیست، ظلم و ستم چیست؛ ما این‌ها را تجربه کرده‌ایم.

 

 


ایران از گذشته تاکنون حمایت بسیار خوبی از جهاد مستمر فلسطینیان داشته است



بنابرگزارش خبرگزاری شبستان، آیت ‌الله نوری حاتم الساعدی، استاد حوزه علمیه نجف اشرف عراق، اظهار داشت: روز جهانی قدس در جهان اسلام بسیار تأثیر گذاشته است و این نامگذاری سبب شد تا مسلمانان جهان به آن توجه بیشتری کنند.
وی افزود: با نامگذاری روز قدس، ملت های جهان به ملت مظلوم فلسطین توجه کردند و به حمایت مظلومان پرداختند.


استاد حوزه علمیه نجف اشرف عراق با بیان این که اسرائیل غاصب به دنبال کمرنگ کردن مسئله قدس و این جایگاه شریف و مقدس است، ادامه داد: اسرائیل با توطئه های رسانه ای به دنبال از بین یردن قدس شریف است؛ اما خوشبختانه تاکنون به موفقیت چندانی دست نیافته است.
وی تصریح کرد: اگر روز قدس نامگذاری نمی شد، مسیر قدس تغییر می کرد و امروز شاهد حمایت مسلمانان جهان از این مکان شریف و مقدس نبودیم. 


آیت ‌الله نوری حاتم الساعدی با بیان این که عادی سازی روابط سبب شد که سایر کشورها و مسلمانان موضع شدیدتر علیه اسرائیل غاصب بگیرند و نگذارند این مکان مقدس به فراموشی سپرده شود، بیان داشت: حمایت مردمی و حرکتی که پس از اعلام روز جهانی قدس آغاز شده است، تأثیر بسیار فراوانی در حمایت رسانه ای و حمایت کشورهای اسلامی داشته است.


وی گفت: جمهوری اسلامی ایران از گذشته تاکنون حمایت بسیار خوبی از جهاد مستمر فلسطینیان داشته است و حقیقت این است که اعلام روز جهانی قدس، عامل محرک برای ایجاد حرکت ها و انتقاضه های مختلف بوده است.
استاد حوزه علمیه نجف اشرف عراق افزود: روز قدس، با ظلم و مداخله های اسرائیل که تلاش دارد فلسطین را مصادره کرده و قدس را به پایتخت صهیونیستی تبدیل کند، مقابله کرده و جلوی همه توطئه های دشمنان را گرفته است.

 

 

کد خبر 1053932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha