تصویب روز شیراز فرصت مطلوبی برای معرفی سومین حرم اهل بیت (ع) است

رحیمی گفت: تصویب ۱۵ اردیبهشت به عنوان روز «شیراز» توسط شورای اسلامی شهر شیراز و مجلس شورای اسلامی کار ارزشمندی برای معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عنایت الله رحیمی»، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 15 اردیبهشت) در آئین گشایش نکوداشت هفته شیراز در مسجد تاریخی «نصیرالملک» گفت: روز شیراز فرصت مطلوبی برای پاسداشت فرهنگ هنر و زیبایی است.

استاندار فارس افزود: تصویب 15 اردیبهشت به عنوان روز «شیراز» توسط شورای اسلامی شهر شیراز و مجلس شورای اسلامی کار ارزشمندی برای معرفی شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) است.

 وی اضافه کرد: شیراز به عنوان شهر امامزادگان، حکیمان و فیلسوفان و سعدی و حافظ همواره در جایگاه والایی در تاریخ خود قرار داشته و شهر مدارا، صلح و دوستی بوده است.

رحیمی با اشاره به تقارن روز شیراز با ماه مبارک رمضان بیان کرد: این تقارن و همزمانی با شب های قدر فرصتی برای بازخوانی مفاهیمی ارزشی و الهی است.

وی ادامه داد: معرفی موثر شیراز به جهان موجب توسعه پایدار استان خواهد شد و شیراز به عنوان قطب مذهبی، پزشکی، دانشگاهی و گردشگری می‌تواند در قله توسعه و تعالی قرار بگیرد.

استاندار فارس تاکید کرد: شیراز شهری انسان محور و اخلاق محور است و با ایجاد فضاهای ذهنی و فرهنگی همواره برای معرفی بزرگانی همچون سعدی و حافظ به جهانیان تلاش شده است.

کد خبر 1053966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha