مردم شیراز «بنی آدم اعضای یکدیگرند» را از نیاکان خود به ارث برده اند

جعفری گفت: مردم شیراز «بنی آدم اعضای یکدیگرند» را از نیاکان خود به ارث برده اند و در هر بار محنتی، آغوش مهربانی را به نشان یاری گری گشوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی جعفری»، بعد از ظهر امروز (چهارشنبه 15 اردیبهشت) در آئین گشایش نکوداشت هفته شیراز در مسجد تاریخی «نصیرالملک» گفت: شیراز را به حرم مطهر شاهچراغ (ع)، مسجد نصیرالملک، نارنجستان قوام، سرای مشیرالملک، بازار وکیل، ارگ کریم خانی، مدرسه خان، حافظیه ، سعدیه و ... می شناسند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ادامه داد: شیراز مفتخر به بسیاری از بزرگان است که نامگذاری ابنیه های تاریخی در گروی نام آنها است.

وی اضافه کرد: از هنر مقرنس کاری تا خاتم و کاشی هفت رنگ همگی هویت های شهر شیراز هستند و در یک کلام شیراز با نام فرهنگ و هنر عجین شده است.

جعفری با تبریک روز شیراز بیان کرد: مردم شیراز «بنی آدم اعضای یکدیگرند» را از نیاکان خود به ارث برده اند و در هر بار محنتی، آغوش مهربانی را به نشان یاری گری گشوده اند.

وی ادامه داد: «عبادت به جز خدمت خلق نیست» سرلوحه مردم شیراز بوده و گلدسته های شهر شیراز و گنبدها همواره این حقیقت را تداعی می کند.

جعفری با تاکید بر توجه به انسان محوری در شهر شیراز گفت: تمام اقدامات اخیر در شیراز با همین رویکرد به انجام رسیده است تا فضای زیست محیطی شهر، موجب تامین آسایش بیشتر شهروندان شود.

کد خبر 1053971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha