آغاز واکسیناسیون بیماران مبتلا به ام اس شهرستان دزفول

قمیشی از آغاز واکسیناسیون بیماران مبتلا به ام اس شهرستان دزفول طی روزهای ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت خبر داد.

«علی قمیشی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: بیماران مبتلا به ام اس در شهرستان دزفول از فردا با مراجعه به پایگاه سلامت و‌ بهداشت شماره ۴ واقع در خیابان جهاد تقاطع خیابان ۴۵ متری با همراه داشتن مدارک، واکسن کرونا دریافت می‌کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول افزود: جهت جلوگیری از ترافیک و ازدحام جمعیت، تمهیدات لازم جهت انجام واکسیناسیون در روز جمعه نیز فراهم شده و افرادی که به هر نحوی امروز فرصت مراجعه جهت تزریق واکسن را پیدا نکردند می‌توانند روز جمعه به این مرکز بهداشت جهت تزریق واکسن کرونا مراجعه کنند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بیماران ام اس برنامه‌ریزی شده که اگر بیماری توانایی ورود به داخل ساختمان مرکز را نداشته باشد، پس از انجام مراحل اداری توسط همراه در همان درب مرکز و در خودرو یا وسائل نقلیه این بیمار تزریق واکسن انجام گیرد.

 

قمیشی اضافه کرد: ۲۰۰ تا ۲۵۰ واکسن برای بیماران مبتلا به ام اس در دزفول در نظر گرفته شده و طبق آمار ارائه شده انجمن این بیماران، مشکلی از نظر کمبود واکسن برای آنها وجود ندارد.

 

وی با اشاره به اجرای واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال ابراز کرد: سالمندان بالای ۸۰ سال در دزفول از روز شنبه ۱۸ اردیبهشت با مراجعه به پایگاههای سلامت و خانه‌های بهداشت شهرستان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول عنوان کرد: با توجه به آغاز واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال تمهیدات لازم جهت این موضوع انجام شده و سهمیه واکسن این گروه امروز پنجشنبه تحویل دانشگاه علوم‌پزشکی داده شده و از روز شنبه هفته آینده ۲۶ پایگاه سلامت و خانه بهداشت جهت واکسیناسیون این افراد آماده شده‌ و تزریق واکسن کرونا به این افراد انجام خواهد شد.

 

وی بیان کرد: کمبودی از لحاظ تعداد واکسن کرونا برای سالمندان بالای ۸۰ سال وجود ندارد و تقاضا می‌شود سالمندان عجله نکنند و به مرور نسبت به این موضوع اقدام کنند و به ۲۶ مرکز مشخص شده مراجعه کنند.

 

قمیشی در خصوص روند شیوع کرونا در روزهای اخیر در شهرستان دزفول نیز اذعان کرد: روند شیوع کرونا در دزفول کاهش یافته ولی همچنان وضعیت بحرانی و زنجیره بیماری قطع نشده است.

 

وی خاطر نشان کرد: تعداد بیماران مراجعه کننده و بستری بیمارستان به سطح عادی نرسیده است و تمام تخت‌های بیمارستان بزرگ دزفول تکمیل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول دورهمی‌های خانوادگی و شرکت در اجتماعات نظیر مراسم ترحیم و جشن عروسی را از عوامل مهم در افزایش شیوع کرونا عنوان کرد و یاد آور شد: با توجه به تعطیلات عید فطر از شهروندان تقاضا می‌شود دورهمی‌های خانوادگی خود را فعلا برگزار نکنند و به زمان دیگری موکول کنند.

 

کد خبر 1054000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha