ندای ملکوتی«بک یا الله» در آستارا طنین انداز شد

آیین احیای سومین شب از لیالی قدر، با حضور مردم و رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با کووید ۱۹ در مساجد و اماکن مذهبی شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و سومین شب از لیالی قدر مردم مومن و روزه دار آستارا با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای مقابله با کووید ۱۹، در مساجد شهری و روستایی، اماکن مذهبی و آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) این شهرستان حضور یافته و از درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.

 

مومنین و روزه داران آستارایی با به جا آوردن آداب احیا نوای «الهی العفو» سردادند و شب قدر را به سحر پیوند زدند و از بخشنده ترین بخشندگان طلب عفو و آمرزش کردند.

 

مراسم احیای سومین شب قدر در مساجد و اماکن مذهبی این شهرستان حال و هوای دیگری داشت و پیر و جوان، زن و مرد با چشمانی گریان دعای جوشن کبیر و نوای دلنشین « بک یا الله » را زمزمه کردند.

 

همچنین بسیاری از مردم مومن و روزه دار آستارایی به دلیل شیوع کرونا ویروس در خانه هایشان شب زنده داری کرده و به راز و نیاز با پروردگار متعال پرداختند.

 

در این شب پر برکت و نزول قرآن، همچنین عاشقان و محبین اهل بیت(ع) در بندر آستارا از کوچک و بزرگ تا زن و مرد دست به دعا شده و فرج حضرت ولی عصر(عج) را از خدای منان خواستند.

 

شب های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان لیالی پرفیض و برکت قدر در نزد شیعیان دارای جایگاه باعظمتی است و مردم در این شب ها به قرائت ادعیه، اقامه نماز و انجام مستحبات و شب زنده داری مشغول می شوند.

کد خبر 1054012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha