تربیت هزار و ۲۰ قرآن آموز ثمره کمتر از یک دهه فعالیت جامعه القرآن تیتکانلو است

مدیر جامعه القرآن شهر تیتکانلو از توابع شهرستان فاروج گفت: در کمتر از یک دهه فعالیت، یک هزار و ۲۰ قرآن آموز در گروه بانوان و خردسالان در بخش های مختلف تربیت شده اند.

«ربابه ترابی مقدم» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: این واحد از سال 91 فعالیت خود را در دو گروه بانوان با رشته های روخوانی، روان خوانی، تجوید سطح 1 و 2، مفاهیم و حفظ ترتیبی کل قرآن و در بخش خردسالان در رشته های روخوانی، روان خوانی، حفظ موضوعی قرآن به روش اشاره و حفظ جزء 30 قرآن کریم آغاز کرده است.

 

مدیر جامعه القرآن کریم تیتکانلو افزود: هدف اصلی فعالیت این مؤسسه تربیت حافظان کل قرآن است و تاکنون هفت قرآن آموز موفق به حفظ کل قرآن شده اند.

 

وی با اشاره به کسب رتبه های شهرستانی و استانی در رقابت دستگاه های مختلف از سوی قرآن آموزان این موسسه گفت: در سال‌های گذشته قرآن آموزان سه  رتبه کشوری را هم از آن خود کرده اند.

 

ترابی مقدم با اشاره به اینکه کرونا در روند فعالیت های قرآنی هم تاثیر گذار بوده اما آن را تعطیل نکرده است، گفت: مثل سایر فعالیت ها تلاش کرده ایم با تمهیدات اندیشیده شده از این بحران عبور کنیم.

 

وی افزود: برای پیگیری آموزش قرآن آموزانی که از گوشی همراه هوشمند برخوردارند به  صورت مجازی سوال و پرسش تخصصی از حفاظ  انجام می شود و افراد محروم از این وسیله هم در قالب تلفن ثابت ارتباط برقرار شده و تکالیف ارائه و رفع اشکال می شود.

 

ترابی با اشاره به در حال آموزش بودن 20 حافظ قرآن کریم در این موسسه افزود: انس با قرآن تاثیر مثبتی بر زندگی هر فردی دارد و آرامش روحی در این شرایط پرآشوب شاید یکی از بهترین تاثیرات همراهی با قرآن باشد.

 

کد خبر 1054035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha