"صف" حریف چغری که ماه رمضان هم زیر یک خمش را در نانوایی ها نگرفت

قصه صف در نانوایی ها حالا دیگر سر دراز دارد و محدود به امروز و این ماه و این سال نیست، صفی که انتظار می رفت در ماه رمضان این حریف چغر خاک شود، اما همچنان پابرجاست.

خبرگزاری شبستان_فاروج؛ کرونا، به ماجرای صف ها ابعاد جدیدی بخشیده و به رغم تمهیداتی که اندیشیده شد و بخش های زیادی از آن هم مقطعی یا طولانی مدت به مرحله عمل رسید ولی همچنان این صف به راه خود می رود.

 

 

یکی از شهروندان گفت: ماجرای صف نانوایی به دعوای هر روزه اعضای خانواده برای طفره رفتن از انجام آن بدل شده است.

 

 

"علی محبتی" افزود: حداقل یک ساعت را برای گرفتن نان باید در برنامه ها لحاظ کنیم  و حالا حتی فرقی نمی کند که به نانوایی یارانه پز سر زده باشی یا سراغ آزاد پز ها رفته باشی.

 

 

شهروند دیگری گفت: صف که جز لاینفک برنامه خرید نان شده اما مدیریت نداشتن متصدی نانوایی هم بر مشکلات افزوده و به رغم وجود نان در پیشخوان نانوایی، مسئول تحویل، کار راه انداختن مشتری را به تاخیر می اندازد.

 

 

"صابر قدیمی" افزود: کشدار شدن زمان تحویل نان به مشتری مدت زمان ایستادن در صف ها را طولانی کرده و بر ازدحام می افزاید.

 

 

شهروند دیگری گفت: افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه برنج و مرغ در چند ماه اخیر باعث شده خرید نان در سبد خانوار افزایش پیدا کند و شاهد شلوغی نانوایی‌ها باشیم.

 

 

"مسعود براتی" افزود: تا دیروز کیفیت نان دغدغه مردم بود حالا پیدا کردن آن معضل شده است.

 

 

این شهروند با اشاره به حضور روستائیان برای تامین نان از نانوایی های شهر بیان کرد: بخشی از این نان با توجه به گرانی نهاده های دامی، به مصرف دام می رسد و این روند بر ازدحام در صف ها می افزاید.

 

 

وی گفت: ایستادن در صف آنهم در ماه رمضان سخت تر شده است و آیا زمان آن نرسیده که این مشکل با دید کارشناسانه بررسی و راه حل ارائه شود؟

 

 

تشدید بازرسی ها از نانوایی ها  تا برطرف شدن مشکل ادامه خواهد داشت

 

مدیر صمت شهرستان فاروج گفت: از یک سو با افزایش آرد و از سوی دیگر با تشدید بازرسی ها در تلاش برای کاهش صف در این صنف هستیم.

 

«احسان افتخاری» افزود: از پیش از فروردین ماه با توجه به پیش بینی های انجام شده برای حضور جمعیت دو برابری در شهرستان، سرانه آرد از بیش از 9 تُن به 11 تُن رسید که تقریبا دو برابر میانگین کشوری است.

 

 

مدیر صمت شهرستان، میانگین سرانه آرد کشور را، افزون بر 6 تُن عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایط شغلی و اقتصادی در شهرستان، مصرف نان بیشتر است و افزایش جمعیت هم بر این مسئله دامن زد.

 

 

افتخاری بیان کرد: در فروردین جمعیت شهرستان به 90 تا 100 هزار نفر هم رسید که برای ساماندهی شرایط، ساعت کار واحدهای آزاد پز شهرستان هم تا ساعت 21.30 دقیقه افزایش یافت تا از حجم صف ها کاسته شود.

 

 

وی گفت: حضور روستائیان با توجه به افزایش جمعیت روستاها در فروردین در نانوایی های شهر هم افزایش یافته بود که برای کاهش آن مجوز افزایش پخت یک کیسه بیشتر از سهمیه هم به بعضی از نانوایی های روستاها داده شد.

 

 

افتخاری گفت: با افزایش سهمیه، وضعیت در صف ها کمی بهتر شده است اما هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم.

 

سهمیه 20 درصدی در ماه رمضان کاهش نیافت

 

فرماندار فاروج گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شد و افزایش سرانه، شرایط بهتر شده اما هنوز مطلوب نیست.

 

 

«ابوالحسن نجفی حاج تقی» افزود: هر ساله در ماه رمضان 20 درصد سهمیه کم و صرفه جویی می شد که امسال برای اولین بار این روند اجرایی نشد.

 

 

 وی با اشاره به اینکه شهرستان فاروج رتبه سوم را در دریافت و توزیع آرد داشته و الان  به رتبه اول رسیده، گفت: 30 تُن به سهمیه شهرستان به صورت دائم اضافه شده است.

 

 

نجفی افزود: به رغم اینکه به شرایط مطلوب نرسیده ایم اما نسبت به شهرهای همجوار شرایط بهتری داریم و نظارت ها و پیگیری شرایط تا رسیدن به نتیجه مطلوب استمرار دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1054089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha