برگزاری نشست زبان و ادبیات عربی در دانشگاه‌ های ایران و فلسطین به مناسبت روز «قدس»

عربی گفت: برگزاری نشست مشترک استادان و دانشجویان زبان و ادبیات عربی در دانشگاه‌ های ایران و فلسطین به مناسبت روز جهانی «قدس» برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «موسی عربی»، امروز (پنج شنبه 16 اردیبهشت) از برگزاری نشست مشترک استادان و دانشجویان زبان و ادبیات عربی در دانشگاه‌ های ایران و فلسطین خبر داد و به خبرنگاران به صورت مجازی گفت: این نشست مشترک به ‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی «قدس» برگزار می ‌شود.

معاون فرهنگی دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه شیراز افزود: این نشست باعنوان «کارکرد زبان و ادبیات عربی در بیدارسازی امت اسلامی: بررسی موردی مسئله فلسطین» به ‌همت معاونت فرهنگی دانشگاه شیراز و موسسه بین المللی «هاتف» برگزار خواهد شد.

دبیر نشست «کارکرد زبان و ادبیات عربی در بیدارسازی امت اسلامی: بررسی موردی مسئله فلسطین» اضافه کرد: خالد حماده استاد دانشگاه اسلامی فلسطین، عبدالخالق العف، رئیس انجمن ادبا و نویسندگان فلسطینی و استاد دانشگاه اسلامی فلسطین، خاقانی اصفهانی استاد دانشگاه اصفهان  و مدیر کمیته نظارت بر بخش‌های عربی در وزارت علوم، مسعود فکری استاد دانشگاه تهران و مدیر بخش سازمان سمت ازجمله سخنرانان این برنامه هستند.

وی با اشاره به هدف برگزاری این برنامه بیان کرد: به دلیل مسئله فلسطین و قدس از مسائل بسیار مهم بشریت و جهان اسلام است، ایران در مناسبت‌های خاص تلاش می کند نام قدس را زنده نگه داشته و مظلومیت مردم فلسطین را به جهانیان یادآور شود.

عربی ادامه داد: این نشست با هدف اینکه در روز جهانی قدس با استفاده از ظرفیتهای زبان عربی به‌ عنوان زبانی وحدت ‌بخش و میراث ‌دار گنجینه ‌ای از متون احیاگرانه و موثر در خیزش امت اسلامی در مسئله فلسطین با دعوت از استادان دانشگاه‌های  فلسطین و ایران برگزار می شود.

خاطر نشان می شود این نشست ساعت 21 و 30 دقیقه روز جمعه ۱۷ اردیبهشت به‌ صورت مجازی از طریق لینک https://b2n.ir/hatef_int2  برگزار خواهد شد و حضور برای علاقمندان آزاد است.

کد خبر 1054228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha