بیان تقابل میدان و دیپلماسی خطای دیپلماتیک/ مدیون شهید سلیمانی و همرزمانش هستیم

حجت‌الاسلام صفری ملک بیان تقابل عرصه میدان و دیپلماسی را خطای دیپلماتیک سیاسیون خواند و گفت: نعمت امنیت به این راحتی‌ها به دست نمی‌آید و همه ما مدیون رشادت‌های شهید سلیمانی و همرزمانش هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» شامگاه(جمعه 17 اردیبهشت) در مراسم یادبود سردار محمد علی حق‌بین مشاور عالی فرمانده نیروی زمینی سپاه و از فرماندهان جبهه مقاومت شهرستان رودسر اظهار داشت: نعمت امنیت به این راحتی‌ها به دست نمی‌آید و همه ما مدیون رشادت‌های شهید سلیمانی و همرزمانش هستیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه سردار حق‌بین تنها یک فرمانده نظامی نبود و در ادب و اخلاق، تواضع، متانت، دوراندیشی و تدین از بهترین‌ها محسوب می‌شد تصریح کرد: سردار حق‌بین در برابر جبهه باطل و جریان نفاق هوشیار بود و در مقابل جریان خودی همواره مانند یک بلد راه ظهور و بروز داشت.

 

صفری ملک میان وجه تمایز سردار حق بین نسبت به همردیفانش را الگوهای اخلاقی و صفات پسندیده‌اش دانست و عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های مهم شخصیت حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) این بود که صفات متضاد را یکجا در خودشان جمع می‌کردند و وقتی وارد پیکار با دشمن می‌شد با کسی تعارف نداشت و به سختی می‌جنگید.

 

وی حاضر شدن با تضرع و خشوع در پیشگاه خداوند متعال به هنگام دعا و راز و نیاز را دیگر ویژگی بارز شخصیت امیرالمؤمنین(ع)خواند و یادآور شد: امام علی(ع) وقتی به جبهه مردم‌داری وارد می‌شدند در مقابل مردم و جامعه خود که از همه طیف افکار و عقاید در آن وجود داشت بسیار متواضع بودند.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با بیان اینکه پیام چنین مراسماتی برای جامعه و مردم معرفی بهترین شاگردان اهل بیت(ع) و ترویج راه و سیره آنان است اضافه کرد: مردان الهی تمام کارهایشان حساب و کتاب دارد و نشستن، برخاستن، رفتارشان و گفتارشان مملو از درس‌های اخلاقی است.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان رابطه نزدیک و بسیار دوستانه سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی با سردار حق‌بین را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: ما باید بدانیم که امروز انقلابمان و نظام‌مان از حیث سیاسی و ژئوپولتیک در چه شرایطی قرار گرفته است و وظیفه‌مان در برابر آن چیست.

 

نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شناخت دام‌های دشمن و آگاهی از نوع توطئه‌هایی که علیه انقلاب و نظام اجرا می‌شود  را وظیفه همه مردم دانست و گفت: خون شهید سلیمانی قداست بالایی دارد و وقتی برخی دو قطبی عرصه دیپلماسی و میدان را مطرح می‌کنند در حقیقت آتشی است که در وهله اول دامن خودشان را می‌گیرد.

 

صفری ملک میان سخنانی که اخیرا در باب تقابل عرصه میدان و دیپلماسی توسط برخی بر سر زبان‌ها افتاد را خطای دیپلماتیک آنان تلقی کرد و افزود: شهید سلیمانی شخصیتی فراملی بود و برخی پس از برگزاری مراسم تشییع میلیونی‌اش در ایران و عراق تازه به قدرت و عظمت جبهه مقاومت پی بردند.

 

وی با بیان اینکه عملکرد و خط نفاق داخلی با جبهه استکبار جهانی در یک مسیر مشترک قرار داشته و دارد اظهار داشت: بسیاری از آقایانی را که در جبهه اصولگرا و یا اصلاح طلب می‌بینیم غیرخودی هستند و اگر سایه رهبر معظم انقلاب و چند تا یار وفادار ایشان نباشد خیلی از همین‌ها در عرض 24 ساعت مملکت و انقلاب را می‌فروشند و آمادگی این کار را هم دارند.

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با تاکید بر اینکه امثال شهید سلیمانی و همرزمانش در تمام صحنه‌ها از سیل و زلزله گرفته تا جنگ در کنار مردم بودند اضافه کرد: سؤال اینجاست کا در طی ده سالی که بر ما گذشت چه کسی گراها را به دشمن داد تا فشار تحریم‌ها علیه انقلاب و نظام و مردم بیشتر و بیشتر شود.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان اذعان کرد: چند سیاست‌مداری که می‌آیند در مملکت همه چیز را به نفع خود قبضه می‌کنند و جای پنجه‌های پلید و آلوده آن‌ها بر سر مال و سفره‌های مردم مشخص است هنری به غیر از تاختن به جبهه مقاومت، گرا دادن به دشمن و خیانت به مردم ندارند.


نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه ما برای انقلابمان هزینه کردیم و برخلاف خیال خام دشمن قرار هم نیست از دستش بدهیم عنوان کرد: این انقلاب به فرمایش مقام معظم رهبری در حال طی کردن راه و مسیر خود است و حتی اگر به مویی بند شود باز هم صاحب دارد.

 

صفری ملک میان انقلاب و ولایت مطلقه فقیه را هدیه خداوند متعال خواند و با اشاره به اینکه مقصر اصلی کند بودن حرکت انقلاب خود ما هستیم ابراز داشت: اگر می‌بینیم در گوشه‌ای چند سیاست‌مدار بر انقلاب و آرمان آن سنگ‌اندازی می‌کنند در مقابل وظیفه ما این است که عافیت‌طلبی را کنار بگذاریم و سست نشویم.

 

وی حمایت‌های همه‌جانبه آمریکایی‌ها و سعودی‌ها از داعش و جنگ در سوریه را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شهدای مدافع حرم توطئه  دشمنان را در منطقه بی‌اثر ساختند افزود: همه می‌دانند که اگر رزمندگان ما در جبهه سوریه حاضر نمی‌شدند چه بر سرمان می‌آمد و جنگ با داعشی‌ها به کوچه پس کوچه‌های شهرهایمان می‌کشید. 

 

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شهید سردار سپهید حاج قاسم سلیمانی را آبروی اسلام، انقلاب و جبهه مقاومت دانست و با بیان اینکه امنیت به راحتی به دست نمی‌آید خاطرنشان کرد: تصمیم و عمل به موقع این سردار بزرگ اسلام باعث شد داعش در نطفه خفه شود بنابراین همه ما به او و دیگر همرزمان وفادارش مدیون هستیم.

 

کد خبر 1054512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha