وبینار علمی «کتابخانه‌های عمومی و تالاسمی» برگزار می‌شود

حسین‌زاده از برگزاری وبینار علمی «کتابخانه های عمومی و تالاسمی: آگاهی برای کنترل و پیشگیری» به صورت مجازی توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان خبر داد.

«محمدرضا شکاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: نخستین نشست از سلسله نشست‌های علمی کتابخانه مرکزی استان خوزستان با عنوان «کتابخانه‌های عمومی و تالاسمی: آگاهی برای کنترل و پیشگیری» به صورت مجازی و به مناسبت روز جهانی تالاسمی برگزار می‌شود.

 

رئیس کتابخانه مرکزی استان خوزستان افزود: در سال‌های اخیر، کتابخانه‌های عمومی وظایفی فراتر از امانت کتاب و تأمین مکان برای مطالعه بر عهده داشتند و امروزه یکی از وظایف کتابخانه‌های عمومی، آگاهی‌رسانی و آگاهی‌بخشی به توده مردم جامعه و تأمین نیازهای اطلاعاتی تمامی اعضای بالقوه و بالفعل خود در قالب هر نوع محملی است.

 

وی اضافه کرد: در این ایام که به دلیل شیوع ویروس کرونا کتابخانه‌های عمومی در بسیاری از مناطق تعطیل هستند، نشست‌های علمی کتابخانه مرکزی خوزستان در صدد است تا اطلاعات علمی، تخصصی و فنی کتابداران خود را ارتقا داده و راه را برای خدمات‌رسانی بهینه و مؤثر فراهم کند.

 

شکاری ابراز کرد: این نشست و حضور در آن تنها متعلق به کتابداران نیست، بلکه تمامی افراد، اعم از دانشجویان، پژوهشگران و همه شهروندان می‌توانند در آن شرکت جسته و از محتوای آن بهره‌مند شوند.

 

وی تصریح کرد: وبینار علمی «کتابخانه های عمومی و تالاسمی: آگاهی برای کنترل و پیشگیری» با سخنرانی یونس عرب (رئیس انجمن تالاسمی ایران)، دکتر بیژن کیخایی (فوق تخصص خون و سرطان اطفال، استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز) و معرفی کتاب توسط مسلم عباسپور (معلم و عضو فعال کتابخانه های عمومی شهرستان شوشتر)، عبدالوهاب پوررضا (کتابدار کتابخانه های عمومی شهرستان رامهرمز) و نیز معرفی وب سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی مرتبط با خون توسط میلاد روشنی (دانشجوی دکتری کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران) برگزار می‌شود.

 

دبیر وبینار علمی کتابخانه های عمومی و تالاسمی یاد آور شد: نشست مذکور شامگاه (شنبه 18 اردیبهشت) ساعت 21 الی 22 به صورت مجازی، در بستر اسکای روم و از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/libedarekol/markazi  برگزار می شود.

 

کد خبر 1054575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha